Der er nu gået tre år med Karma By Juul i Danmarksgade. Indehaverne Trine og Jan Juul har valgt at gøre fødselsdagen til en oplevelse i butikken for kunderne, der eksempelvis har kunnet vinde en taske fra Karl Lagerfeld.

Juul-familien har i en del år drevet butik. Først på Vejlevej og siden i Danmarksgade, og i de seneste tre år har det været under navnet Karma By Juul, og netop den første del af navnet, karma, har betydning for den måde, som butikken har valgt at markere fødselsdagen på.

– Det ligger i ordet karma, at vi vil sprede om os med god karma til vores kunder, siger Trine Juul.

Fejringen af fødselsdagen startede torsdag med en kundeaften, hvor der var mulighed for en omgang tapas, og så kom leverandøren Karl Lagerfeld, og fortalte om historien bag firmaet. Alt sammen noget for at fremme kundeoplevelsen.

– Vi mener, at man skal gøre noget ud af kundeoplevelsen, og det er ikke kun at give procenter på varerne. Det kan man få alle steder, men her og i de andre fysiske butikker kan man få en personlig oplevelse, og det er vi med til at give med kundeoplevelser, der gør, at man kommer igen og igen, siger Jan Juul.

Som eksempel nævner han, at hvis man køber for minimum 500 kroner i butikken i forbindelse med fødselsdagen, kan man med en nål springe en ballon i Karma By Juul og få en gave, enten givet af butikken selv eller fra en leverandør.

– Man taler meget om fremtidens handelsby, og der har vi tænkt vores til, hvordan man skal gøre det. Markedet har ændret sig i forhold til førhen, og derfor har vi selv justeret ind og prøver at lave oplevelser som denne, der skal trække kunder ind i vores butik, siger Trine Juul.

Trine og Jan elsker Fredericia. De er træt af, at byen bliver talt ned, og at tomme butikslejemål og andre ting spreder negativ energi.

– Jeg synes, at vi har en flot by med gode butikker. Det er ikke kun en Fredericia-ting med ledige butikslokaler, og jeg synes faktisk ikke problemet er så stort, som det bliver gjort til. Vi skal tale vores by op, og vi håber, at vi med de unikke kundeoplevelser kan være med til, at man får en god oplevelse, siger Trine Juul.

Jan Juul mener, at man skal tænke ud af boksen i butikkerne. Man skal ikke kun kigge på, hvad der virkede for år tilbage for at lokke kunderne til.

– I dag er der så mange muligheder for kunderne, og for at trække dem skal man gøre noget ekstraordinært. Vi synes ikke, at det er nok bare at lave tilbud. Vi skal give kunderne en masse god karma, slutter Jan Juul.