Kitzchen, restaurant- og foodtruck i Middelfart, ser frem til den nye sæson, køkkenchefen fortæller, at de har haft et fremragende efterår med udsolgte weekender og en stor efterspørgsel på catering.

Køkkenchef Mads Täkker er optimistisk og ser en lys fremtid efter Corona-pandemien.

– Vi satser på en ens sæson. Corona er ovre, mange snakker om i inflation og stigende priser, men når jeg kigger på vores prisstigninger, så har det taget et tidligt hop. Vi har reguleret og tager det store skrald selv, siger Täkker.

Kitzchen har et godt niveau, og de ønsker at holde dette niveau ved lige.

– Vi ser frem til en stærk sæson nu, hvor corona er ovre, selvom der er bekymring om inflation og stigende priser. Vores priser tog et tidligt hop, men vi har justeret og bærer det største ansvar selv. Vi bevarer et højt niveau for at sikre et godt flow. Priserne stabiliseres, og vi har opretholdt prissætningen fra vores åbning. Vi har tilpasset retterne for at tilbyde noget nyt til vores mange loyale kunder, samtidig med at vi fokuserer på bæredygtighed. For eksempel, ved at erstatte fiskemousse med scampi-rejer, forbedrer vi kvaliteten, mens prisen forbliver den samme, siger han.

Foto: Kitzchen

Solgte 2500 nytårsmenuer

Lokalområdet er stærkt repræsenteret hos Kitzchen, og det glæder Mads Täkker.

– Lokalområdet bruger os rigtig meget, vi tager postnumre på alle gæsterne. De to der besøger os mest er Middelfart og 7000 Fredericia. Så hele lokalområdet er med til at støtte os, siger Mads Täkker med stolthed i stemmen.

Mads Täkker

Kitzchen startede med catering sidste år, og efteråret og vinteren har ført til en stor efterspørgsel på deres tjenester. De har nu levet i fem år, og har opbygget et godt omdømme for deres mad og service. Selskaber ud af huset er også en del af Kitzchens tilbud, da de har optimeret deres produktion.

– Vores catering tog fart sidste år og er virkelig blomstret siden, måske som et resultat af efteråret og vinteren. Vi solgte 2.500 nytårsmenuer, så folk ved, at vi leverer god kvalitet. Vi har nu leveret kontinuerligt i 5 år. Takket være optimeret produktion kan vi næsten altid sige ja til selskaber ud af huset. Da alle ikke kan være her hos os, er det fantastisk at kunne sørge for folks behov i deres egne hjem.

Foto: Kitzchen

Under Corona opstartede Kitzchen også et bryggeri, og efterspørgslen på deres øl har været enorm.

– Under corona besluttede vi os for at starte et bryggeri ved at omdanne et gammelt lager og kontor. Vi har allerede sendt over 3.500 liter øl ud, og efterspørgslen har været enorm. Vores kunder kan nu også tage øllet med hjem. Vi sælger vores eget øl samt øl fra Gamborgs Bryggeri i butikken, da vi støtter det lokale. Vi har også indgået samarbejde med Landal Feriepark og Byggecentrum for at levere mad til deres arrangementer. Vi hjælper de lokale, ligesom de hjælper os.

Foto: Kitzchen