Blot to uger efter salget af stande til NutriFair 2025 åbnede, kan MESSE C meddele, at halvdelen af standarealet er solgt. Blandt 2024 års udstillere var Solarpark, der solgte mere end forventet. Især den nære kundekontakt med bedriftsledere gør NutriFair til en god messe, siger direktøren fra Solarpark.

Messen for husdyrsproducenter, NutriFair, åbnede for nylig op for salg af stande, og allerede to uger efter kan de berette, at halvdelen af standarealet til messen i 2025 er solgt. Projektleder for NutriFair, Ida Brøgger Hahn, peger på deres grundige forarbejde som en af årsagerne til den store efterspørgsel på stande.

– Vi har igen i år lavet en grundig analyse af messen i 2024 for at sikre os, at det stadig er det rigtige tilbud, vi har. Det er vigtigt for os at træffe beslutninger, der er funderet i reelle indsigter og ikke bare mavefornemmelser. Derfor går vi altid analytisk til værks og tester vores idéer hos både messekomitéen og udstillere, fortæller NutriFairs projektleder, og tilføjer:

– Vores analyse baseret på dette års messe viser stor tilfredshed og opbakning til NutriFair, og antallet af bookinger, vi allerede har fået til messen i 2025, bekræfter det.

Ida Brøgger Hahn peger også på messens kombination af besøgende med beslutningskraft og velforberedte udstillere som en af årsagerne til NutriFairs succes.

– Fra vores side af bordet har vi et ansvar for, at de besøgende er relevante. Det er vigtigt for os, at NutriFair er et sted, hvor landbrugets beslutningstagere mødes til inspirerende samtaler og faglig sparring. Dertil har vi nogle engagerede udstillere, der forbereder sig godt før messen, og den kombination kan vi se giver tilfredse udstillere og varme leads, forklarer Ida Brøgger Hahn.

Fuldt fokus før, under og efter messen

Det kan virksomheden Solarpark, der designer og sælger solcelleløsninger til landbrug, skrive under på. De kom velforbedret til messen, og stod klar med gode tilbud og endte med fire solcelleanlæg i ordrebogen, hvilket var mere end forventet. Derudover havde de også flere leads med hjem fra messen, som de arbejder på at lukke en handel med.

CEO i Solarpark, Jacob Engdal, peger også på sammensætningen af besøgende som en af årsagerne til, at det lykkedes dem at lukke handlerne på messen:

– På NutriFair har vi direkte kontakt med de potentielle kunder. Det er de helt rigtige personer, der deltager på messen – nemlig dem, der træffer beslutningerne på bedriften og i virksomhederne. Derfor var det muligt for os at lukke handlerne allerede direkte på messen, siger Jacob Engdal.

Jacob Engdal fortæller også, at NutriFair har været et godt sted for Solarpark at være til stede, da virksomheden i de senere år har haft mange kunder i landbruget.

Desuden påpeger Jacob Engdal, at han mener, messen ligger på det helt rigtige tidspunkt. Han oplever nemlig, at de besøgende fra landbruget har tid til at deltage og lægge fokus på messen, når de er der.

– Vores oplevelse er, at de besøgende er oprigtigt til stede, når de deltager på messen, fordi der ikke er så meget i marken, de skal se til på det tidspunkt. Derfor får vi den fulde opmærksomhed fra de besøgende, hvilket giver os mulighed for at gå mere i dybden med potentielle kunder, lyder der fra Solarparks CEO.

Hos Solarpark har de været glade for samarbejdet med NutriFair. Jacob Engdal nævner blandt andre Kenneth Mølgaard Nielsen, der er tilknyttet messen som salgskonsulent.

– Kenneth har været meget behjælpelig både før, under og efter dette års messe. Han hjalp os med at finde en god placering i hallen, som gav mening for os, og samtidig var vi glade for, at han tog sig tid til at tage en snak med os under og efter messen om vores oplevelse af messen, siger Jacob Engdal.