Den 20. november flytter Danske Banks rådgivningscenter i Middelfart sammen med rådgivningscenteret i Fredericia i helt nye indrettede lokaler på havnen i Fredericia. 

Her vil kunderne fremover kunne møde de velkendte medarbejdere, som i fællesskab bidrager til skabelsen af endnu stærkere faglige miljøer, når kræfterne nu samles.

– At færre kunder besøger deres pengeinstitut, har for længst sat sit præg på bybilledet mange steder i Danmark. Den udvikling har vi også set i Middelfart og Fredericia. Kundernes ændrede brug af banken får nu Danske Bank til at foretage ændringer, fortæller Dorthe Laura Rasmussen.

Danske Bank fraflytter deres historiske lokation i Fredericia. Foto: AVISEN

Banken fraflytter de nuværende lokaler både i Middelfart og Fredericia, og samles på en helt ny lokation i det moderne Porthouse på Vendersgade 74 på 1. sal i rolige og smukke omgivelser med fin udsigt til blandt andet Lillebæltsbroen.

– Vi ønsker samtidigt at koncentrere specialrådgivningen noget mere. Derfor samler vi nu vores mange kompetencer i Porthouse, og dermed skaber vi et endnu stærkere fagligt miljø til gavn for vores kunder, sigerDorthe Laura Rasmussen filialdirektør i det nye rådgivningscenter. Vi skaber således en slagkraftig enhed på 17 ansatte til gavn for hele området omkring Lillebælt, og derfor er det også naturligt, at vi fremover kommer til at kalde os Lillebælt Rådgivningscenter, forsætter Dorthe Laura Rasmussen. 

I ledelsesteamet bliver Dorthe Laura Rasmussen suppleret af Vigand Svendsen nuværende filialdirektør i Middelfart, som fortæller, at alle de kendte Middelfart-rådgivere også flytter med til Porthouse.

Tilgængelig fysisk og online

Udover at kunne få betjening og rådgivning i Lillebælt Rådgivningscenter er det selvfølgelig også muligt at booke et online- eller telefonmøde.

– Flere og flere af vores kunder benytter sig af de muligheder, som teknologien giver – f.eks. med onlinemøder, hvor kunde og rådgiver mødes over computeren. Og det ønsker vi i høj grad at understøtte,hvilket de nye lokaler i meget højere grad giver os mulighed for, men vi ønsker også at være til stede for de kunder, som synes, at andre måder at bruge banken på er det mest relevante. Den høje kundetilfredshed som vi har i dag, skal vi bevare – et element heri er, at det naturligvis er kunderne der bestemmer, hvordan de vil møde os, siger Dorthe Laura Rasmussen, som desuden lover en flot udsigt fra mødelokalet, tilføjer Rasmussen.

Til trods for at mange kunder klarer daglige bankforretninger over deres net- eller mobilbank, som jo står til rådighed døgnet rundt, så ved Danske Bank også, at der kan være behov for lige at smutte forbi og hæve eller indsætte kontanter. Derfor fastholder banken indtil videre en pengeautomat i midtbyen i både Middelfart og Fredericia, hvor der både kan hæves danske kroner og euro.

– Kundernes rådgivere er i gang med at orientere om ændringerne og de nye muligheder. Vi glæder os til at byde velkommen i Lillebælt rådgivningscenter, slutter Dorthe Laura Rasmussen.