Fredag den 1. september kan Tom Faurschou fejre 10-årsjubilæum hos Merrild Kaffe, som står bag salget af det førende danske kaffebrand Merrild og det italienske kaffebrand Lavazza. Tom Faurschou har 25 års erfaring med FMCG-branchen og startede sin rejse hos kaffevirksomheden i 2013. Først indtog han stolen som salgsdirektør, og den 1. januar 2022 overtog han funktionen som administrerende direktør for Merrild Kaffe efter Peter Falk.

I løbet af de 10 år har Tom Faurschou spillet en stor rolle i Merrild Kaffes spændende udvikling. I 2015 blev Merrild en del af den verdensførerende kaffeproducent Lavazza, og virksomheden har løbende styrket markedspositionen og de økonomiske resultater. Det er bl.a. sket gennem øgede markedsandele og udvikling af sortimentet i tråd med ændringer i kaffetrends og danskernes tilgang til kaffe. Derudover har Tom arbejdet fokuseret med udviklingen af et moderne arbejdsmiljø samt det sociale og miljømæssige ansvar, der følger med en kaffevirksomhed.

– Mine første 10 år i Merrild Kaffe har været en spændende rejse. Især sammenføringen af danske Merrild og italienske Lavazza har været et stort øjeblik. Det har vist sig at være et fantastisk match, hvor vi både har kunne søge inspiration samtidig med, at vi har holdt fast i vores værdier. Vi har tilpasset os til ændringer i danskernes kaffevaner, styret virksomheden gennem corona og en råvarekrise og udviklet organisationen i takt med tiden. Alt sammen noget, jeg glæder mig til at bygge videre på i fællesskab med vores dygtige team, så Merrild Kaffe kan fastholde og styrke sin nuværende position samtidig med, vi driver en ansvarlig forretning, fortæller Tom Faurschou, administrerende direktør, Merrild Kaffe.