Forside Fredericia Vinder af cykelkonkurrence overrasket

Vinder af cykelkonkurrence overrasket

DEL

Dette års kommunale cykelkampagne – Vi cykler stadig til arbejde er slut for denne gang. Den heldige vinder af hovedpræmien fik overrakt sin præmie – en ny cykel. Det skete da Social- og Sundhedsdirektør Mette Heidemann overrakte præmien på Nytorv 9.

Da Caroline Vestergaard Bøgelund mødte ind onsdag morgen vidste hun ikke, at hun ville gå derfra med en ny cykel. Det var nemlig en overraskelse, at hun havde vundet hovedpræmien af dette års Vi cykler stadig til arbejde kampagne. Men glæden var stor, da det gik op for hende: “Det kunne ikke passe bedre, for min gamle cykel er meget slidt og trænger til en udskiftning.”

Den heldige vinder
Caroline arbejder som Sundhedskonsulent i Sundhedsafdeling i Middelfart Kommune. Her har hun været deltager på cykelholdet “1.sal øst, Nytorv”, hvor de har været 11 deltagere i alt. Hun cykler 6,0 km. tur/retur fra arbejde, og har haft 10 cykeldage i kampagneperioden – præcis nok til at deltage i lodtrækningen om hovedpræmien.

Fra Middelfart til Hawaii
I alt har 104 deltagere cyklet med i kampagneugerne 38-41. Ud af dem var 81 deltagere med i lodtrækningen om den nye cykel fra Middelfart Cykler. De 104 deltagere nåede i alt op på at cykle 11.149,8 km til sammen – det svarer til ca. afstanden fra Middelfart til Hawaii! Deltagerne har været fordelt på 14 hold fra både kommunale og private virksomheder. Udover hovedpræmien er der undervejs i kampagnens 4 uger også blevet trukket lod om forskellige ugepræmier. I alt har der været 17 glade vindere af gavekort til cykeleftersyn ved Middelfart Cykler, cykelpumper, cykelkurve og kabellåse fra Føtex, samt en cykelhjelm fra Fri BikeShop.

Vi cykler stadig til arbejde er en kommunal kampagne, der er videreudviklet ud fra det velkendte koncept i den landsdækkende cykelkampagne Vi cykler til arbejde. Formålet med kampagnen er at få deltagerne til at fortsætte med at cykle til arbejde. Også selvom efterårets regn og blæsevejr sætter ind. Det er ottende år i træk, at kampagnen afholdes, og vi forventer, at gentage succes igen til næste efterår.

DEL