I dagens udgave af Børsen kan man læse, at flere eksperter peger på værdikuponer som en løsning på at få gang i Fredericias butikker. I fæstningsbyen er det netop denne vej man går, når konkurrencer, events og gavekort for hele 200.000 kroner lander i hænderne på heldige fredericianere. Det tal kommer oveni i de 120.000 kroner, som man skød ind, da EventC inviterede på film i Kanalbyen.

Drive In Bio i Fredericia med EventC var med til at kickstarte uddelingen af de såkaldte vouchers med 120.000 kroner, og på mandag er det Fredericia AVISEN der via konkurrencer udlodder hele 125 gavekort, disse gavekort er doneret af T. Hansen og Monjasa.

Til at bakke voucherkampagnerne op har Fredericia Shopping, Business Fredericia og Fredericia Kommune sørget for mærkater, plakater og reklamer på indfaldsveje.

Erhvervsdirektør Kristian Bendix Drejer.

“Vi håber, at kunne trække en masse mennesker ned i gågaderne og i butikkerne i hele Fredericia, og hermed vænne alle til at handle igen. Det skal være en kickstart af vores lokalsamfund. Vi forventer også, at der vil komme en større åbning fra Regeringen i de nærmeste dage, så folk kan komme På restauranter og caféer igen,” siger Kristian Bendix Drejer og fortsætter:

“Jeg forventer samtidig flere tiltag i den kommende tid, og vi knokler alle på løsninger, så vi kan få vores virksomheder i hele kommunen til at stå stærkt i en svær tid. Jeg mærker dog allerede positive vinde og optimisme blandt mine medlemmer, hvilket jeg er meget glad for.”

I Børsen fortæller finansekspert Lars Krull fra Aalborg Universitet, at inspirationen stammer fra USA, hvor man har haft succes med lignende ordninger.

“Vil vi give folk helikopterpenge, er vi nødt til at gøre som i USA, hvor befolkningen får madkuponer,” siger Lars Krull i Børsen i dag og fortsætter:

“Hvis man i Danmark bare indsætter dem på folks nem-konto, så risikerer man, at mange fornuftige mennesker sætter dem ind på deres konto, som det skete i stor stil efter finanskrisen. Der må ikke ske det, at der sendes 10 mia. kr. ud til forbrug, og at de 6 mia. kr. ender i banken.”

“Butikkerne synes, at det er et fantastisk tiltag til at sætte gang i byen igen, men også det at gøre opmærksom på at handle lokalt. Vi er virkelig glade for, at der er mennesker, der bakker os op i denne tid,” siger Formand Ole Mortensen fra Fredericia Shopping.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer