Danmarks tredjestørste messe-, konference- og eventcenter, MESSE C i Fredericia, har netop foretaget en undersøgelse blandt flere større danske møde- og eventbookere, og spurgt dem om, hvad der er vigtigst for dem, når de afholder møder og konferencer.

Og svarene taler deres tydelig sprog. Virksomhederne vil have god service, ordentlige og velindrettede lokaler, velsmagende mad og moderne teknik. På baggrund af undersøgelsen og for at imødekomme kundernes ønsker, har MESSE C indført nye tiltag i form af bl.a. nye konference- og mødepakker med en opgraderet madoplevelse, samt en helt ny feature til mødegæsterne; en smart tablet, hvor mødegæsten uden at forlade lokalet kan være i kontakt med medarbejderne under hele mødet.

MESSE C tog initiativet til undersøgelsen tidligt i efteråret, idet man ønskede konkret viden og information om, hvad man som mødested kunne gøre bedre for kunderne. Udover service, mad og moderne teknik, kunne man af undersøgelsen også konkludere, at paratmetre som pris, geografisk beliggenhed og velsmagende mad stadigvæk står højt på mødegæsternes prioriteringsliste.

MESSE C’s adm. direktør Grete Højgaard knytter et par kommentarer til undersøgelsen:

– Det kommer ikke som nogen overraskelse for os, at parametre som pris og beliggenhed spiller en vigtig rolle for mødebookeren i valget af møde- eller eventsted. Men da vi valgte at iværksætte undersøgelsen, var det ligeså vigtigt for os at finde ud af, om vi var på rette vej i den generelle udvikling, som vi har iværksat hos MESSE C igennem de senere år. Vi ønskede at få klarhed over, om vi også i fremtiden kan matche vores kunders ønsker og behov. Og det var derfor helt naturligt for os at spørge kunderne direkte. Vi fik mange gode og brugbare svar og blev da heldigvis også bekræftet i, at vi allerede nu gør det rigtig godt på mange af de vigtigste områder, fortæller Grete Højgaard.

MESSE C’s nye tablet øger serviceniveauet

– Resultaterne af undersøgelsen viste, at nogle af kardinal punkterne for mødegæsterne, var service, mad og teknik, områder, hvor vi noterede os, at vi kunne blive lidt bedre. For at imødekomme kundernes ønsker, har vi derfor bl.a. taget initiativ til at indføre nye mødepakker med øget fokus på maddelen samt vores nye konference app, som vi har døbt ”Konference Hjælperen”.

– Mødelederen får udleveret en tablet, og kan via denne kontakte vores medarbejdere under hele mødet. De anvender den fx til at ændre frokost tidspunkt, tilkalde en tekniker, bestille vand eller kontakte den medarbejder, der har ansvaret for deres møde. Og vi kan med glæde og tilfredshed konstatere, at initiativet har været en succes. Vi har allerede på nuværende tidspunkt fået utrolig positiv feedback fra mødegæsterne, fortæller Grete Højgaard.

– Samtidig er det også et rigtig godt værktøj for vores medarbejdere. De har nu fået øget mulighed for at yde en endnu bedre service overfor vores mødegæster, da de med ”Konference Hjælperen” kan være i konstant dialog med mødegæsterne og let kan justere indholdet i mødedagen alt efter gæsternes behov og ønsker, slutter Grete Højgaard.