Med en kundepunktlighed på 88,1 procent kom DSB mere end i hus i forhold til målet, som er en punktlighed på minimum 86,1 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte kundepunktligheden på henholdsvis 89,9 og 87,9 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

“Når vi spørger kunderne, svarer de, at punktligheden er det vigtigste, og jeg synes også selv, at det er et rigtig godt resultat i 2020. Der er flere forklaringer på, hvorfor kunderne i 2020 kom frem til tiden i endnu højere omfang end tidligere. De to væsentligste er robuste køreplaner og optimeret vedligehold af togene. Vi arbejder hele tiden på at forbedre køreplanerne blandt andet via dialog med kunderne, og så har vi formået at øge antallet af kilometer, som vores tog kører mellem tekniske fejl. Desuden har vi på grund af corona i perioder haft markant færre kunder end normalt, hvilket har smidiggjort ind- og udstigning på flere stationer. Det er dog først og fremmest køreplanen, som danner grundlag for det markante resultat,” siger han. 

Operatørpunktligheden, den del af punktligheden i togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 97,1 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog. 

Kundepunktlighed Fredericia – Aarhus 2020:

Overordnet

Morgen-

Myldretid

Eftermiddags-

Myldretid

Operatør-

Punktlighed

Procent

88,1

89,9

87,9

97,1

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

—————————————————–

Flot punktlighed på strækningen Fredericia og Struer i 2020

Med en kundepunktlighed på 92,2 procent kom DSB mere end i mål på strækningen Fredericia – Struer i 2020. Målet er, at minimum 86,1 procent af kunderne skal komme frem til tiden. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 89,3 og 90,5 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

“Når vi spørger kunderne, svarer de, at punktligheden er det vigtigste, og jeg synes også selv, at det er et rigtig godt resultat i 2020. Der er flere forklaringer på, hvorfor kunderne i 2020 kom frem til tiden i endnu højere omfang end tidligere. De to væsentligste er robuste køreplaner og optimeret vedligehold af togene. Vi arbejder hele tiden på at forbedre køreplanerne blandt andet via dialog med kunderne, og så har vi formået at øge antallet af kilometer, som vores tog kører mellem tekniske fejl. Desuden har vi på grund af corona i perioder haft markant færre kunder end normalt, hvilket har smidiggjort ind- og udstigning på flere stationer. Det er dog først og fremmest køreplanen, som danner grundlag for det markante resultat,” siger han.

Operatørpunktligheden, den del af punktligheden i togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 97,9 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog. 

Kundepunktlighed Fredericia – Struer 2020:

Overordnet

Morgen-

Myldretid

Eftermiddags-

Myldretid

Operatør-

Punktlighed

Procent

92,2

89,3

84,7

97,9

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

———————————————–

Tilfredsstillende punktlighed på togstrækningen mellem Vejle og Kolding i 2020

Med en kundepunktlighed på 88 procent på strækningen mellem Vejle og Kolding i 2020 endte DSB over målet, som er på minimum 86,1 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 89 og 89,1 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

“Når vi spørger kunderne, svarer de, at punktligheden er det vigtigste, og jeg synes også selv, at det er et rigtig godt resultat i 2020. Der er flere forklaringer på, hvorfor kunderne i 2020 kom frem til tiden i endnu højere omfang end tidligere. De to væsentligste er robuste køreplaner og optimeret vedligehold af togene. Vi arbejder hele tiden på at forbedre køreplanerne blandt andet via dialog med kunderne, og så har vi formået at øge antallet af kilometer, som vores tog kører mellem tekniske fejl. Desuden har vi på grund af corona i perioder haft markant færre kunder end normalt, hvilket har smidiggjort ind- og udstigning på flere stationer. Det er dog først og fremmest køreplanen, som danner grundlag for det markante resultat,” siger han.

Operatørpunktligheden, den del af punktligheden i togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 97 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog. 

Kundepunktlighed Vejle og Kolding 2020:

Overordnet

Morgen-

Myldretid

Eftermiddags-

Myldretid

Operatør-

Punktlighed

Procent

88

89

89,1

97

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger.Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer