Forside Danmark Togtrafikken mellem Aarhus og Fredericia kom godt fra start i 2019

Togtrafikken mellem Aarhus og Fredericia kom godt fra start i 2019

DEL

Med en kundepunktlighed på 88,1 procent, hvor målet er minimum 83,4 procent, begyndte året godt på den travle togstrækning mellem Aarhus og Fredericia. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden lå punktligheden på henholdsvis 90,4 og 87,5 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg er glad for, at vi kan levere så godt et produkt til vores kunder. Særligt glæder det mig, at vi i den vigtige morgenmyldretid har kørt med en kundepunktlighed på over 90 procent. At vi ikke ender endnu højere kan blandt andet tilskrives en del udfordringer med infrastrukturen, hvor problemer så forskellige steder som Sprogø, Ringsted og Roskilde har spillet ind på punktligheden i det østjyske,” siger Tony Bispeskov, informationschef i DSB.

Operatørpunktligheden, den del af togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte i november på 97,7 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Fredericia – Aarhus januar 2019:

 OverordnetMorgen-myldretidEftermiddags-MyldretidOperatør-punktlighed
Procent88,190,487,597,7

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

———————————————-

Togene mellem Fredericia og Struer kom godt fra start i 2019

Med en kundepunktlighed på 87,8 procent, hvor målet er minimum 83,4 procent, kom togtrafikken på strækningen mellem Struer og Fredericia godt ind i det nye år. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 86,1 og 85,2 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Det glæder mig meget, at vi begynder året med punktlighed på 87,8 procent. At vi ikke ender endnu højere skyldes blandt andet, at Banedanmark har haft udfordringer med signaler, og særlig én episode den 20. januar gav mange forsinkelser og aflysninger. Fra vores egen verden i DSB kan jeg fortælle, at vi har også har haft udfordringer med togmateriellet, hvilket også har givet forsinkelser på linjen, ” siger Tony Bispeskov, informationschef i DSB.

Operatørpunktligheden, den del af togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 97,1 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Fredericia – Struer januar 2019:

 OverordnetMorgen-MyldretidEftermiddags-MyldretidOperatør-punktlighed
Procent87,886,185,297,1

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

——————————————

Togtrafikken mellem Vejle og Kolding kom godt fra start i 2019

Med en punktlighed på 87,1 procent, hvor målet er minimum 83,4 procent, kom DSB godt i gang med det nye år på strækningen mellem Vejle og Kolding. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 85,9 og 88,1 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Det glæder mig, at langt de fleste af vores kunder er kommet frem til tiden i januar. At vi ikke ender højere endnu skyldes blandt andet to personpåkørsler og den tragiske ulykke på Storebæltsbroen. Disse tre begivenheder alene betød næsten 100 forsinkede eller aflyste tog,” siger informationschef i DSB, Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 97,1 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Kolding – Vejle januar 2019:

 OverordnetMorgen-MyldretidEftermiddags-myldretidOperatør-punktlighed
Procent87,185,988,197,1

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

DEL