Danske Digitale Medier A/S har ansat 57-årige Per Kristensen, der kommer ind i teamet bagved den nye lancering af AVISEN på tryk. Med udsigten til en stor ekspansion i trekantområdet, er en erfaren bladmand med rødder i området, en gevinst for det mest læste digitale medie i området, der nu kommer på tryk også.

Det er et helt nyt produkt, som den 57-årige Mr. News nu skal til at arbejde med. Det digitale univers har udviklet sig kraftigt i hans lange karriere, og nu er transformationen kommet derhen, hvor springet tilbage i avisbranchen er noget Per Kristensen brænder for.

Per Kristensen. Foto: AVISEN

– Jeg glæder mig. Det bliver virkelig spændende. Jeg har lavet avis i 37 år, og heraf 35 år i Fredericia, så jeg ser frem til at komme tilbage til branchen og byen. Jeg havde allerede tænkt tanken, da jeg blev selvstændig sidste år, at når mit projekt kørte og kunne fortsætte, så ville jeg tilbage til avisbranchen, og gerne i Fredericia, så da AVISEN kontaktede mig, var jeg ikke i tvivl. Det bliver som når køerne kommer på græs igen, og i byen der ligger mit hjerte nært, hvor jeg gennem årtier har besøgt kunder og læsere, siger Per Kristensen.

Selvom det er den digitale arena, der er nutidens vigtigste indenfor mediebranchen, så er der endnu et stykke tid tilbage, hvor den trykte papiravis når et publikum, der ikke er digitale. Netop denne brede omfavnelse af alle målgrupper er en del af strategien bagved lanceringen af en trykt udgave af AVISEN.

– Det er ikke en ugeavis. Tværtimod vil vi fokusere på nogle helt andre metoder, som en avis der hver uge samler op og perspektiverer for vores landsdel og byerne, og derfor skal vi have en bred gruppe af erfarne folk, der kender til essensen af udgivervirksomheder, siger administrerende direktør for Danske Digitale Medier A/S, Andreas Dyhrberg Andreassen.

Ideen om at udkomme på tryk har ikke eksisteret længe, men på baggrund af analyser af folks medievaner i Trekantområdet, var det klart, at der endnu er et marked for en væsentlig, gratis avis, der bliver hustandsomdelt. Det er her, at Per Kristensen, der primært skal fokusere på den fredecianske udgave af AVISEN, ser sin styrke:

– Det er det med at tale med folk igen, og være med til at gøre noget i Fredericia. Jeg har før gået meget op i at være med til at skabe noget handel, og skabe nogle historier, og skabe noget kultur og publicerer i Fredericia, og prale af Fredericia. Jeg skal også ud at se fodbold og håndbold, hvor jeg kommer til at netværke med erhvervslivet, siger Kristensen.

Det sidste år har AVISEN gennemgået en betydelig redaktionel omkonstruktion, der skal placere AVISEN som Syddanmarks største, frie medie. Under sloganet “nyheder uden betalingsmur” arbejdes der uden statsstøtte og med klar fokus på annoncørernes interesser i en slagskraftig avis, der skal konkurrere med de største, men med et syddansk perspektiv.

– I gamle dage drev man aviser for egen regning. Men nu er de fleste medier i lommen på staten, og det giver sådan nogle som os, et marked. Vi kan nemlig arbejde uden at skulle tilgodese politikere eller embedsfolk. Jeg tror på, at vi i de kommende år vil se mange nye medier, der opstår og vokser, fordi folk derude af trætte af den stereotype afskrift af statens dagsorden, som vi har set i de sidste 10 år. Der er plads til selvstændig formidling, og der er læsere i det. I den sidste ende handler det dog også om at skabe god dialog med partnere og annoncører, og her en en mand som Per Kristensen med hans erfaring noget, der kan sikre os fremdrift sammen med vores nuværende salgsteam af meget dygtige og erfarne medarbejdere, siger Andreassen.

Det er en strategi, som Per Kristensen fra august kommer til at lægge sin energi i, og han tror på konceptet:

– Den branche vi er i, har været på en kæmpe rejse, specielt indenfor de seneste ti år. Når jeg kigger på de 35 år i Fredericia er det gået stærkt og der er sket meget. Når man ser byudviklingen er det gået fra skorstene til en moderne handelsby, hvor man udnytter alt det vand, siger Per Kristensen og slutter:

– Da jeg startede i branchen, lavede man næsten stadig avisen i bly, i dag er det elektronisk. Det gode ved AVISEN og teamet bag er, at man har stor viden om det digitale univers, hvor jeg kommer med mine forcer i tryk. Jeg var bladchef på ElboBladet i 9,5 år, og der lærte jeg mange ting undervejs. Nu vil jeg bruge min viden, knowhow og ikke mindst passion for Fredericia til at sætte byens handlende og erhvervslivet på landkortet, slutter Kristensen.

– Vi oplever en enorm stor energi fra hele vores opland, og den entusiasme, der er for vores platforme, vil vi gøre alt for at fastholde og udbygge. Det går godt, og det kan vi takke læserne for. Vi håber med vores udvidelser at kunne tilbyde endnu flere oplevelser.

Der er fra uge 34, at fredericianerne og dele af Børkop kan glæde sig til at læse AVISEN på tryk.

0 0 stemmer
Artikel Rating
Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer