Der er langt fra Klokkeren fra Notre Dame til slutsedlen på en ny bil. Alligevel mener to fremtrædene virksomheder i byen, Fredericia Teater og Audi Fredericia, at de netop kan få både kulturelle oplevelser og biler til sammen at give mere mening.

Således er Fredericia Teater på sit område et af de førende teatre i Danmark, der ligeledes vækker genklang i Europa. Det betyder et større, internationalt fokus på Fredericia. Derfor har teatret ifølge direktør Søren Møller behov for partnere, som kan være med til at løfte hele oplevelsen.

– Det er en udfordring at skulle levere på verdensklasse-niveau. Vi har store ambitioner, og derfor søger vi også partnerskaber, som kan være med på det niveau. Audi Fredericia springer rammerne på deres område med et bilhus og showroom i særklasse, og derfor kan et samarbejde mellem kultur og erhverv give mening begge veje, hvor vi aktivt kan gå ind og hjælpe hinanden, siger Søren Møller, direktør hos Fredericia Teater.

Samarbejdet betyder, at Fredericia Teaters foyer skifter navn til ”Audi Foyer”, ligesom Audi får en central rolle i at skabe optimale forhold for alle de prominente gæster, der hvert år lægger vejen forbi Fredericia Teater.

– Vi føler, det er vigtigt at skabe synergi mellem virksomheder og kulturlivet i Fredericia. I Fredericia Teater har vi et af de mest succesfulde teatre i Danmark, der også har sat et gevaldigt aftryk på den internationale scene. Vi vil gerne være med til at gøre Fredericia Teater til en endnu større succes, og ser stor værdi i, at vi som virksomheder kan hjælpe hinanden, siger Kim Sørensen, direktør hos Audi Fredericia.

Lokale relationer
Bilhuset er et af de mest markante i Danmark, der med sin placering tæt på den østjyske motorvej også eksponeres for et stort publikum hver dag. Selvom domicilet er synligt, vil Kim Sørensen i samarbejde med Søren Møller og Fredericia Teater også sørge for opmærksomhed i andre miljøer.

– Vores filosofi er, at vi gerne vil være der, hvor vores kunder er. Det handler om relation og at møde folk på deres hjemmebane, siger Kim Sørensen.

Teaterverden er i stigende vækst, og Fredericia Teater har været det bedst sælgende teater uden for København tre år i træk. Ligeledes er Audi Fredericia yderst succesfulde på sit område, hvor de både med nye og brugte biler har sat salgsrekorder de senere år.