Forside Erhverv Sushi-restaurant forklarer sur smiley: Vi er kede af det

Sushi-restaurant forklarer sur smiley: Vi er kede af det

DEL
Foto: Patrick Viborg Andersen, Fredericia AVISEN

Fredericia AVISEN har talt med indehaveren af Sushi Takumi, Xi Huang, der er af ked af den sure smiley som restauranten har fået. Hun forklarer baggrunden for den og fortæller, at forholdene som Fødevarestyrelsen påpegede er udbedret allerede nu.

Fredericia AVISEN skrev i går, at Sushi Takumi, der ligger på Axeltorv, har fået en sur smiley pga., at der var fersk tun, som var opbevaret ved for høj temperatur og samtidig blev det konstateret, at der var skimmellignende snavs på flere af hylderne i kølerummet.

Fisk frosset ned hos Sushi Takumi. Foto: Sushi Takumi

Xi Huang fortæller, at hun ikke selv var til stede i restaurationen, da Fødevarestyrelsen kom på besøg. Hun var i Horsens for at åbne en ny restaurant, og de medarbejdere, der var på arbejde hos Sushi Takumi kan ikke dansk, og er ikke dem, der har ansvaret for restaurantens egenkontrol.

“Den dag, hvor Fødevarestyrelsen kom, var der kommet fisk fra en leverandør, og de skulle i fryser- og kølerummet, som blev åbnet for mange gange i løbet af dagen og derfor var temperaturen lavere, end den skulle være,” siger Xi Huang til Fredericia AVISEN og fortsætter:

“Kasserne med fisk vejede 10-12 kilo, så det var ikke “bare lige” at sætte dem på køl. Derfor spurgte ham, der satte dem på plads, om han måtte sætte noget af fisken i kølerummet. Det svarede Fødevarestyrelsen ikke på, så han besluttede selv, at det var bedre at gøre det end at lade kasserne stå ved 30 graders varme i restauranten.”

Der er styr på temperaturen hos Sushi Takumi. Foto: Sushi Takumi

“Han var meget nervøs, da det ikke er hans område normalt, og han taler kun engelsk, så der har været misforståelser mellem ham og Fødevarestyrelsen.”

Xi Hueng oplyser, at fisken, som blev målt ved for varm temperatur af Fødevarestyrelsen, er blevet smidt ud, og det skimmellignende snavs er fjernet.

Foto: Sushi Takumi

“Nu venter vi på, at Fødevarestyrelsen kommer forbi igen, da vi har forbedret det de ville have. Vi er kede af den sure smiley, men vi har lært af oplevelsen,” slutter Xi Hueng.

https://www.facebook.com/events/caf%C3%A9-razz-middelfart/foredrag-morten-spiegelhauer-bag-om-operation-x-cafe-razz/1763579550454511/
DEL