2015 var et år, hvor Energiselskabet Natur-Energi A/S, der er danskernes foretrukne leverandør af grøn energi, havde fokus på at gøre virksomheden klar til indførelsen af engrosmodellen, der forventes at skabe yderligere konkurrence på elmarkedet. Alligevel lykkedes det at skabe et overskud på t.DKK +6.091 mod t.DKK 6.732 året inden.

“En stor del af året gik med at planlægge og gennemføre en revitalisering af vores tilgang til markedet. I det sene efterår relancerede vi Natur-Energi med et nyt udtryk og et nyt produkt: Grøn strøm til sort pris,” siger direktør Søren Sprogøe, Natur-Energi A/S.

Sammen med produktet følger en prisgaranti fra Natur-Energis side. Selskabet forpligter sig til at matche Energitilsynets opgørelse af gennemsnitsprisen for alle tilsvarende traditionelle el-produkter i Danmark.

“Vi vil gerne gøre grøn strøm relevant for alle. Det kan kun lykkes, hvis bæredygtig energi ikke er dyrere end traditionel. Derfor sænkede vi ved årsskiftet prisen og skød 2016 i gang med bl.a. en massiv tv-kampagne,” siger Søren Sprogøe.

Siden 2008, hvor Natur-Energi blev etableret, har der været fokus på at opbygge en forretning, der er smidig, intelligent og billig i drift. Det gør, at selskabet står godt rustet til kampen om kunder, der bliver yderligere intensiveret med indførelsen af engrosmodellen.

“Ud over kampen om el-kunderne har vi ét væsentligt indsatsområde i år. Vi vil satse på at sælge gas. Tilgangen til det marked kommer også til at tage udgangspunkt i det centrale element i vores grønne filosofi. For hver kunde vil Natur-Energi donere 20 kr. om måneden til klimainvesteringer i vedvarende energi. På den måde kan vores gaskunder bruge naturgas med grøn samvittighed,” siger Søren Sprogøe.

Natur-Energi er et 100 pct. danskejet selskab og danskernes foretrukne leverandør af grøn energi. Analyseinstituttet YouGov har fire år i træk udnævnt Natur-Energis kunder til at være de mest tilfredse og de sidste to år er selskabet blevet kåret som Gazelle af Dagbladet Børsen.