Vi ved alle, når vi er uvenner, så er det markant sværere at blive enige om f.eks. børneopdragelse, deling af arven eller måske endda indbo. Vores Tuborg-klapper bliver fortykket og vi kan simpelthen SLET ikke se logikken i andres forslag.

Det samme sker, hvis man får en skade, efter en lang periode, hvor man har været dygtig til, at træne og spise sundt. De små forskelle, som lå lige til højrebenet før, bliver nærmest uoverskuelige eller også bliver de pakket pænt ind og gemt på ”jeg vil ikke huske dig hylden”.

Tidligere tog man trappen, parkerede bilen længst væk på p-pladsen, gik op i at opfylde dagens 15.000 skridt krav, valgte de mest nyttige råvarer, ønskede man snolder, gik man efter det osv. Men pludselig ser man slet ikke trappen, sjovt nok har man også så travlt, at man da slet ikke kan nå at parkere og gå det ene minut længere til kontoret/supermarkedet, i og med man ikke har gjort førstnævnte, så er dagens skridtmål så langt fra at være opnået, at det er nytteløst med en lille gåtur efter aftensmaden, for man vil jo alligevel ikke nå målet.

Mææææhn sådan behøver det ikke at være..

På præcis samme måde som med bodeling, så få skrevet tingene ned, imens i er de bedste venner.

Næste gang du kommer hjem fra træning, så skriv ned hvordan du har det. Hvor skønt det er, når du er træt på den ”fede” måde (kroppen er træt og hjernen luftet – hvis du var i tvivl om den ”fede” måde 🙂 Forbered kroppen og knoppen på faldgrupperne. Det er ikke kun skader der kan få dig ud af kurs, også en uge med kursus fra morgen til aften eller en god gang mande-influenza kan få selv den mest standhaftige motionsfreak ud af rytme. Vær derfor forberedt!

Et andet godt beskidt tricks er at sørge for at tage nogle trænings-selfies, disse kan bruges, når motivationen halter og blot mangler et lille skub. Lav et album i telefonen, med ”pep mig selv billeder” bland det med alt lige fra selfies, billeder af lækker mad og måske endda et billede af en lækker trænet krop – og nej ikke af en mega tynd supermodel (de må alligevel ikke smage det lækre mad, du lige har taget billeder af 😉 Nej, vælg et billede, som virkelig motivere dig og giver dig så meget blod på tanden, at du tænker ”hvis hun/han kan, så kan jeg også”.

Langt hjem

I søndags sad jeg et par timer på min racercykel. Sammen med over 4.000 ryttere drønede vi rundt i området omkring Vejle. Er i klar over hvor mange bakker løbslederne havde fundet til os?!?! Daaaaam, det går jo nærmest ikke lige ud i tre sammenhængende kilometer!

Efter 60 km havde jeg faktisk mest lyst til at klikke ud og finde mig en god fadøl, vente på de andre kom i mål, for så at blive hentet! MEN så satte jeg lige hjernen i gear og kender mig selv godt nok til, at det at give op – uden en skade – det er no go! Havde heldigvis nogle vingummier i min sadeltaske, som blev indtaget som trøst 🙂

og så var det bare at trampe videre.. Der var jo trods alt ”kun” 185 km rundt i alt!

Det endte selvfølgelig godt, for selvskabet var aldeles udmærket og som min mand udtalte ”mine hjælperyttere” gjorde deres arbejde med stil. Det resulterede nemlig til en 2. plads i min aldersgruppe og en 6. plads overall. Kan da lige løfte sløret for, at Michelle Vesterby, som har Danmarksrekorden på Ironmandistancen, vandt løbet i en tid liiiiidt bedre end min. MEN hendes cykel koster mindst otte gange så meget som min, så der finder vi helt sikkert fem af minutterne… SMIL

Mojitotur

Vi har hver vores mission i livet. En af mine er ”test af Mojito rundt omkring i verden”! Jeps, MEGET seriøs betroet opgave, jeg har fået, tager det skam også ganske alvorligt! Flere steder er afprøvet og flere vil komme! Denne gang går turen til Malaga, bare rolig, jeg løfter selvfølgelig sløret i næste uge, om det er et besøg værd for jer.

Skål og nyd det skønne maj vejr.

Mette Bjeld

Behandler, personlig træner og wellness-triathlet

www.bjeld.dk

Annonce