På den sidste dag i måneden var der skiftedag hos Kvik Lillebælt i Fredericia. To nye ansigter er kommet til, og et, meget velkendt, ansigt siger farvel og tak. Efter 16 år har Jesper Specht valgt at sige tak for denne gang, inden han skal lave noget helt andet. I stedet skal Maja Middelbo og Kim Stewen være de nye ansigter hos Kvik Lillebælt, så kunderne fortsat kan få en god service.

“Nu skal det ikke handle om mig”, indleder Indehaver Lasse Thomsen, “men det var hele tiden meningen, at vi skulle opnummere, for vi har meget travlt. Men jeg har været meget glad for at have Jesper ved min side i så mange år, men jeg har en stor respekt for hans valg”, fortsætter Lasse, inden jeg sætter mig med Maja og Kim ved et bord i et af de flotte udstillingskøkkener.

Maja kommer med en fortid fra branchen, men selvom hendes kendskab til køkkener er indgående, så er der stadig nyt at lære. “Jeg kender branchen godt, så på den måde er det kun arbejdsmiljøet der er nyt. Men der er flere ting jeg lige skal lære, eksempelvis bruger vi her hos Kvik Lillebælt et andet tegneprogram end jeg har været vant til tidligere”, fortæller hun. 

Hendes ny kollega Kim kommer med en bred erfaring, men ikke just en erfaring fra køkkenbranchen. “Jeg har en bred erfaring med en række brancher, men jeg har arbejdet mange år i hotelbranchen, så det her med at sælge drømme har jeg prøvet før. I stedet for drømme om at se verden er det her endnu mere nært. Det er jo drømmen om hvordan ens hjem skal se ud, det er sjovt at være en del af den beslutning”, siger Kim.

Begge bor de i Fredericia, så deres lokale kendskab er ikke til at tage fejl af. Kim bruger også mange timer på frivilligt arbejde ved siden at sit job, så derfor han han også et meget stort netværk. Men det er kun en fordel, slår de fast. “Det handler jo meget om troværdighed og om at kunne forstå sine kunder. Så derfor er det da klart en fordel at kende mange”, siger Kim.

Begge har de nu arbejdet en måned hos Kvik Lillebælt. Det er gået stærkt, og der har været nok at se til. “De første uger er gået med oplæring, det er jo en helt ny verden af produkter. Selvom der er gået en måned, så føles det kun som en uge”, siger Kim, inden Maja supplerer: “Det er en fantastisk arbejdsplads. Det er tydeligt at mærke, at sammenholdet er stærkt. Det er vel også derfor, at Jesper har været her i så mange år. Vi er blevet taget sindssygt godt imod, det betyder alt”.

Hvordan er det så her efter så kort tid at skulle sige farvel til Jesper?

“Jesper har mange års erfaring, så vi har haft travlt med at skulle suge til os. Han er jo næsten så indgroet i Kvik, at han kan alle varenumrene i hovedet”, siger Kim og bliver suppleret af Maja: “Han er en sand energibombe. Det kan være, at der bliver lidt stille når han ikke er her længere”. “Det jeg kommer til at savne mest er nok Jespers frokostordning, selvom det kun har været en måned har han været god til at handle ind”, lyder det med et grin fra Kim.

“Planen er, at jeg skal være her i mange år. Det virker som en god arbejdsplads, og det er et job hvor jeg føler mig hjemme”, siger Maja afslutningsvist, med opbakning fra Kim. Inden jeg slipper de to når Kim lige at sige: “Vi står selvfølgelig klar til at hjælpe alle Jespers kunder”.

Efter en kop kaffe med de to nye, skulle jeg også møde manden der nu er færdig. “Jeg skal bruge mere tid med familien”, fortæller Jesper. “De sidste 16 år har jeg været ansat hos Kvik, og de sidste 14 år har jeg arbejdet sammen med Lasse. Det har været en fantastisk tid, det skal der ikke herske nogen tvivl om. Det er ikke fordi jeg ikke er glad for mit arbejde, at jeg nu søger andre veje, men jeg har brug for mere tid med familien”, siger han.

“Jeg har arbejdet fast hver lørdag altid, så jeg har kun haft halvanden dags weekend. Det har været lidt hårdt. Så nu kommer jeg til et mere regulært 7-15 job, hvor jeg får mere tid med mine børn. Jeg trænger simpelthen til noget luftforandring”, fortsætter han.

“Jeg er meget tryg ved, at Kim og Maja er kommet til. De har selvfølgelig fået en god oplæring”, siger han med et grin.

“Det er vigtigt for mig at understrege, at jeg ikke smækker med døren. Jeg er ikke utilfreds, overhovedet ikke. Jeg vil gerne sige et stort tak til Lasse, men også etb stort tak til alle de trofaste kunder jeg har hjulpet gennem tiden. Jeg har været glad for det gode samarbejde”, lyder det afslutningsvist.

“Nu vil jeg gå hjem og holde en god lang weekend, for første gang i mange år”, siger Lasse med et grin.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer