Hvis nu jeg fortalte dig, at … inden for 24 timer ville det overordnede elnet lave spændingsdyk og forårsage sammenbrud i fjernvarmeforsyning og varmepumper, lyskryds, fiberinstallationer o.a. – samtidig med, at der blev kørt softwareopdatering på fibernettet – samtidig med der skete en almindelig fejl i det lokale elnet – samtidig med, at en ekstern entreprenør i forbindelse med noget arbejde gravede to af EWIIs fiberkabler over, hvoraf det ene var et hovedfordelerkabel nedstøbt i vanskeligt tilgængelig havnebeton …

Ville du så tro mig?

”Du ville nok have sagt, at det virker noget usandsynligt”, fortæller EWIIs administrerende direktør Lars Bonderup Bjørn. ”Men ikke desto mindre var det, hvad der skete”. 

EWII koncernen har onsdag-fredag i uge 32 haft nogle højdramatiske timer. Det kom flere kunder til at mærke. 

”Det har været vanskeligt for kunderne at forstå, at vores udbedringsarbejde skulle tage mere end et døgn, siger Lars Bonderup Bjørn, ”men omstændighederne var ikke til andet”.

EWII har haft medarbejdere på døgnarbejde i alle områder af forretningen med både udbedringsarbejde og besvarelse af henvendelser fra kunder. Og nogle kunder er meget afhængige af vedvarende adgang til fibernet og elnet. 

”De fleste har taget det med godt humør, men der er bestemt kunder for hvem sådanne nedbrud udgør en kritisk begivenhed. Derfor vil vi også foretage en evaluering efterfølgende. Vi er nødt til at lære af disse situationer – også selv om de virker meget usandsynlige”, lyder det fra direktøren.

Leave a Reply