En ny webshop rammer snart den digitale gågade, når den 23-årige Rikke Møller Jensen lever drømmen ud og åbner op for www.munivers.dk. Hendes tanker om service skal være grobunden for succes og hun er klar til at bruge alle timer i døgnet.

Jeg møder Rikke Møller Jensen til en kop kaffe og en samtale om hendes nye hjertebarn som hurtigt gik fra ide til handling. “Det var en ide, jeg har haft i lang tid, men den var nok lidt parkeret som en drøm i kategorien, det sker nok ikke,” indleder Rikke.

Sidste sommer begyndte projektet at tage fart og de klassiske for og imod tanker blev holdt op mod hinanden. “Det var først. da min far sagde, så undersøg dog om, du kan få de mærker, du snakker om”, at jeg kom videre fra ide til handling”, siger Rikke.

Rikke havde udset sig to af Bestsellers mærker, som hun gerne ville bygge sin webshop op om selvom hun ingen kontakt havde haft med dem. “Jeg sendte dem en mail uden at have en helt færdig ide, den mail blev videresendt til de to mærkers afdelinger og snart havde jeg en mail tilbage fra både Noisy May og Y.A.S”, siger Rikke. Hun blev inviteret op i Bestsellers nye hovedsæde i Aarhus, uden at have ideen færdig, uden at have en webshop, men det var her at ideen og drømmen kom tættere på.

“Det endte med, at de godkendte mig og sagde ja, hvilket jeg faktisk var meget overrasket over og så tog tingene fart”, siger Rikke som viser sig at være særdeles aktiv og nysgerrig. “Da jeg skulle lave en webshop, gik jeg selv i gang, jeg lavede en masse research og endte op med at bruge Shopify. Jeg så en masse tutorials på nettet og læste en del artikler om emnet. Ved at bygge den op selv, ville jeg nemt kunne ændre og tilpasse ting uden store omkostninger. Jeg har nok brugt længere tid på det, end dem der sidder med det til dagligt, men jeg har ingen uddannelse indenfor programmering, men jeg tænkte bare, at det kan jeg selvfølgelig godt”, siger Rikke.

Hvis man skulle tro, at Rikke har fået ideen af kedsomhed, så tager man fejl, hun læser til lærer i Jelling på traineeordningen med Fredericia kommune, så ved siden af er hun også på Højmosen 25 timer om ugen. Hun har altid været aktiv håndboldspiller og spiller for tiden på kvindernes 2. division for FHK. “Jeg er villig til at ofre alle mine vågne timer på munivers, er der noget der skal vælges fra må det blive håndbold, selvom jeg vil savne det meget”, siger Rikke.

Rikke viser stolt sit nye logo. (Foto: Thomas Lægaard/Fredericia

Læreruddannelsen er også med til at sætte tanker i gang om verden, Rikke tænker over den tid, vi lever i og er bevidst om det tiltag, der gøres for at lave vores planet et bedre sted at være, uden at være fanatisk.

“Jeg ville ikke gå på kompromis med drømmen om at alt emballage skulle være bæredygtigt eller af genbrugsmateriale. Når man skaber en ny virksomhed i den her tid, så skal man bidrage så meget man kan for at formindske forurening og belaste vores klode så lidt så muligt. Så jeg vil også prioritete bæredygtige kollektioner, jeg kan ikke love, at alt tøj er det, men både Noisy May og Y.A.S er mærker som har kollektioner, der er helt eller delvist bæredygtige”, siger Rikke.

Rikkes mor er et kendt ansigt i detailhandlen i byen og som datter af den ene halvdel af Kop & Kande-duoen er hun vokset op med personlig kundebetjening. Det er en af tankerne bag sin markedsføring, at hun vil give dig samme gode oplevelse på nettet, som man får i en fysisk butik.

“Jeg vil være kontaktbar for mine kunder og de skal have en hurtig levering, man kan hente varerne i en fysisk butik, så jeg skal levere hurtigt. Selvom jeg kan benytte professionelle brandfotos, så vil både min veninde, min mor og jeg være modeller, så man kan se hvordan tøjet tager sig ud på “rigtige mennesker”, siger Rikke.

“Jeg elsker tøj og mode og at blive inspireret, det kan både være på nettet eller på gaden. Jeg har arbejdet i Kop & Kande som eftermiddagspige og har tit tænkt om det er vejen, det at drive en butik og gøre en forskel. Jeg ved, hvad det betyder for mig, at der er nogen bagved der brænder for det, også på nettet. Selvom man sidder hjemme i sofaen og bestiller varer, kan man jo godt få den samme service, som hvis man gik ind i en butik”, siger Rikke.

Nu glæder Rikke sig til at kalenderen viser 1. marts, hvor hun åbner sit drømmeprojekt www.munivers.dk, et univers at tøj og livsstil. Rikke er ikke bleg for at tage sine kunder med på indkøb og hvad der ellers kommer til at røre sig i det nye firma.

Følg Rikke på Instagram og find hendes hjemmeside her.

https://www.fredericiafriskole.dk/?fbclid=IwAR08BWx9eayaqSqRWVwU5aqE6QkJqdkSf7NjaMGqbYL8xB4oD9mvpH72F60

SKRIV EN KOMMENTAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her