De nyeste tal Fredericia AVISEN er kommet i besiddelse af viser, at DSB holder deres punktlighed på centrale strækninger. 

Endnu en fin måned for DSB i april på strækningen Fredericia og Aarhus

Med en kundepunktlighed på 88,9 procent, hvor målet er minimum 82,9 procent, kom DSB mere end i mål i april måned på den travle togstrækning mellem Fredericia og Aarhus. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 94,5 og 77,7 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Det har været en god måned på strækningen mellem Fredericia og Aarhus, og særligt er jeg glad for, at vi i den vigtige morgenmyldretid endte med en kundepunktlighed på hele 94,5 procent. Til gengæld er det ærgerligt, at vi i eftermiddagstimerne kørte med en punktlighed på 77,7 procent. Det var flere forskellige ting, der påvirkede punktligheden på dette tidspunkt. Blandt andet væltede et stort træ ned på skinnerne ved Hedensted, hvilket gav en del forsinkelser. Ud over det har et par personpåkørsler også påvirket trafikken, og så har Banedanmark bokset en del med signaler, der ikke fungerede, ” siger informationschef i DSB, Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 97,3 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,1 procent. Langt de fleste forsinkelser på strækningen skyldes altså årsager, der ligger uden for DSB’s indflydelse.

95 ud af 100 kunder kom frem til tiden mellem Fredericia og Struer i april

Med en kundepunktlighed på 94,8 procent, hvor målet er minimum 82,9 procent, kom DSB mere end i mål i april måned på togstrækningen mellem Fredericia og Struer. I de vigtige morgen- og eftermiddagsmyldretider endte kundepunktligheden på henholdsvis 96,1 og 91 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Det har været en tilfredsstillende måned på strækningen mellem Fredericia og Struer. Jeg er stolt over, at vi har fået 95 ud af 100 kunder frem til tiden, og vi vil lægge os i selen for at holde det høje niveau. Den største enkeltstående hændelse, der gjorde, at vi ikke endte endnu højere, var da et stort træ væltede ned over skinnerne ved Hedensted. Det påvirkede også strækningen mellem Fredericia og Struer en del, ” siger informationschef i DSB Tony Bispeskov.