Når man tænker parkeringskontrol tænker man ofte parkeringsbøder. Og parkeringsbøder vækker negative følelser og reaktioner. Men sådan behøver det ikke være.

ONEPARK introducerer et produkt som helt kan fjerne bekymringen for et kontrolgebyr for parkering. Som bruger af parkeringspladsen slipper man ikke for at overholde reglerne på parkeringspladsen – men man kan slippe for de hårde sanktioner ved ikke at overholde dem. Kontrolgebyret.

ONEPARK kalder systemet for AutoPay
– Hvem havde ikke gerne betalt 5 kroner mere – som man måske reelt burde – for at undgå et kontrolgebyr på 650 kroner? Det er i hvert fald noget af det som vi hører, når vi udsteder kontrolgebyrer, og som AutoPay er en reaktion på, oplyser ONEPARK.

Udviklet med brancheerfaring
Systemet AutoPay er udviklet i ONEPARK koncernen, Indigo Parking Group. Dermed bygger logikken i systemet på mangeårig dansk og international erfaring med parkeringsvalidering og parkeringskontrol. AutoPay er ikke udviklet med én specifik anvendelsesmulighed for øje. Der er stor fleksibilitet indbygget og er dermed oplagt i mange danske sammenhænge, hvor vi har vores egen kultur og vanetænkning omkring parkering.

Systemet arbejder for dig som bruger parkeringspladsen
Systemet består i sin enkelhed af, at ethvert køretøj registreres af et kamera, som aflæser nummerpladen ved både ind- og udkørsel (ANPR). Der skal ikke indstilles P-skive og der skal ikke trækkes billet til forruden. Inden man kører fra parkeringspladsen skal der blot afregnes i automaten ved, at man indtaster sin nummerplade. Systemet ved hvornår køretøjet ankom og dermed parkeringens varighed. På den måde kan betaling også kombineres med en periode for gratis parkering ved simpel modregning.

Glemmer man, at afregne inden man kører fra parkeringspladsen, har man muligheden for, at efterbetale på hjemmesiden uden ekstraomkostninger. Gøres dette ikke indenfor 48 timer, sendes en faktura med opkrævning for parkering inkl. et administrationsgebyr. Væsentligt mindre beløb end et kontrolgebyr. Er man registreret bruger hos ONEPARK er det ekstra nemt.

En win-win-win situation
AutoPay har været i drift ved bl.a. shopping centre i Norge i en periode. Og systemet er faldet i rigtig god jord hos både kunder, butikker og ejere af centrene. Kunderne reagerer positivt bl.a. ved at tage det mere med ro og dermed bruge op mod 20 % længere tid i centret. I sidste ende giver det også udslag i øget omsætning i butikkerne. Men vigtigst af alt er, at kunderne oplever systemet som en forbedret service.