”Vi har glædet os meget til at byde kunderne velkomne i OK og ser frem til at give dem den gode kundeoplevelse, vi er kendt for på vores øvrige forretningsområder,” siger Simon Vestergaard Pedersen, produktchef for el og naturgas i OK. 

Produktchefen henviser til, at energiselskabet OK fra 1. september overtog ikke færre end 107.000 naturgaskunder og 44.000 varmeservicekunder, som tidligere har været tilknyttet Ørsted. En mindre portion af disse kunder er bosat i Fredericia Kommune og kan nu se frem til et nyt kundetilhørsforhold til det danske, kundeejede selskab OK. 

Lokal forankring
OK, som måske mest af alt er kendt for sine tankstationer, er meget forankret i lokalsamfundene rundt omkring i Danmark, herunder i Fredericia og omegn. Mest kendt er de sjove reklamer og konceptet om at støtte lokalsporten, når man tanker, men OK er meget mere end tankstationer. 

”Vi er et bredt funderet energiselskab med el, varmepumper og meget mere. Gasmarkedet har vi været på siden 2010 og er vel efterhånden den aktør, der har været der længst tid. Nu har vi så overtaget en kundeportefølje, der med ét slag gør os til en ret betydende aktør på naturgasmarkedet, og vores nytilkomne kunder vil stifte bekendtskab med en erfaren og stabil leverandør med kundeservice i højsædet,” siger Simon Vestergaard Pedersen og uddyber:

”Vi er – i al beskedenhed – eksperter i at håndtere abonnementskunder på energimarkedet og tilbyder en lang række digitale og innovative løsninger, der gør det nemt og bekvemt at være kunde.”

Historien bag:I september 2019 offentliggjorde Ørsted og SEAS-NVE, at der var opnået enighed om, at Ørsteds netselskab Radius Elnet, privatkundeforretningen og udendørsbelysningsforretningen var solgt til SEAS-NVE. Forud for godkendelsen vurderede myndighederne, at SEAS-NVE ville kunne opnå en dominerende position på gasmarkedet, såfremt selskabet overtog Ørsteds naturgaskunder. Det er disse kunder, som nu overtages af OK.

Leave a Reply