Det kendte tøjbrand Diesel er gået sammen med en anden kendis, Coca Cola om at lave en fed tøjkollektion. Samarbejdet kombinerer både tidens mode og tidens store tema; klimaet. Således er kollektionen lavet af blandt andet genbrugte plastikflasker.

Hos De Meza i Danmarksgade er General Jesper Juul Madsen i gang med at hænge nye skilte op i gemakkerne, og jeg lader ham arbejde. I stedet for taler jeg med Officeren, Mick Schmidt. Han er stolt over den nye kollektion i tøjbutikken.

Diesel x Coca-Cola kan nu købes hos De Meza i Gothersgade

“Altså generelt, så er Diesel bare kendt for en god kvalitet, et unikt design og ekstremt lækkert at have på. Nu kombineres det med endnu et superbrand, Coca Cola i en tid, hvor klimaet heldigvis er på alles læber,” siger Mick og fortsætter:

De Meza er udvalgt blandt få butikker i Jylland, og kan nu stolt sælge den nye tøjkollektion. Foto: Andreas Dyhrberg Andreassen, Fredericia AVISEN.

“I tøjet er der genanvendeligt plastik, og det er faktisk ikke alt, også bomulden er genbrugsbomuld. Det er jo ikke nyt at store mærker går forrest – det forventer forbrugerne næsten, og her har Coca Cola og Diesel lavet noget fedt, som jeg er sikker på, at mange vil have fingrene i.”

De Meza er udvalgt blandt få butikker i Jylland, og kan nu stolt sælge den nye tøjkollektion. Foto: Andreas Dyhrberg Andreassen, Fredericia AVISEN.

Der er ingen tvivl om, at modebranchen også selv er blevet obs på den klimabevidste trend, der lige nu topper agendaen hos flere og flere i almindelighed og i særdeleshed hos de unge. Derfor vil selv gigabrands de kommende år skulle tænke alternativer i deres måde at producere på, og jo mere, der kan genbruges bæredygtigt, jo mere populært vil det givetvis blive, taler vi om hos De Meza nu, hvor også Generalen Aka Jesper Juul Madsen taler med.

https://www.facebook.com/wetchebageri/

“Når alt det er sagt, så synes jeg, at historien er god, tøjet er flot og man har virkelig gjort sig umage for at lave noget anderledes, der stadig står skarpt. The (Re)Collection fanger også straks øjet, når man træder ind i vores butik, da det rød-hvide Coca Cola logo straks fanger øjet,” fortæller Jesper.

Kollektionen blev lanceret første gang online den 27. september, da man som YouTube-filmen ovenfor viser, skulle scanne et genbrugslogo for at shoppe. Fysisk var det butikker i London, Paris, Berlin, Tokyo, Milano, Shanghai, Amsterdam, New York, Beijing, der kunne sælge – og nu er De Meza i Fredericia også en af de udvalgte forretninger, der kan sælge det nye brand, der blandt andet omfatter hoodies, t-shirts og sweatshirts.

Se kollektionen lige nu hos De Meza.

http://bit.ly/lolalecture