Når de danske storcentre igen får lov til at åbne op bliver alt som det plejer i Kolding Storcenter, næsten da. Organisationen bag er ny, men det vil ikke få den store betydning for kunderne, fortæller Carsten Lindblad. De vil møde et center i udvikling, der hele tiden forsøger at blive endnu bedre – især efter en meget kritisk periode.

– Vi er en organisation der driver storcenteret, Kolding Storcenter. Arbejdsopgaverne består af udlejning og managment, altså ledelse af centret. Vi står for markedsføring, driften og udviklingen af selve bygningen. Danske Shoppingcentre er en ny konstellation, der er ejet ligeligt af ATP og RealDania, som er stiftet for et års tid siden. Vi er under ny ledelse ved at finde vores ben, fortæller Carsten Lindblad.

Med blot et år på bagen har organisationen ikke haft meget tid til at finde deres fodfæste i en tid hvor intet er som det plejer. En række ansatte er først kommet til i mens der ikke har været aktivitet i centret, så det hele er lidt nyt i baglandet for Kolding Storcenter.

– Vi er ret mange her der er startet i nedlukningen. Mange af os opgør det her ud fra forskellige tidspunkter. Det her startede for et år siden, så kom vi igang igen – inden vi så lukkede ned igen. De fleste i organisationen her er startet imens centret har været lukket ned, så vi må bare sige, at det har været en meget speciel situation. Både på det følelsesmæssige område, men også på det økonomiske område. Alt det har væsentlig betydning for hvordan vi anskuer situationen. Jeg håber aldrig vi kommer til, at komme i en lignende situation igen, siger Carsten Lindblad og fortsætter:

– Det tager trykket noget, at vi nu ved hvornår vi skal åbne. Så åbner vi ligesom da vi lukkede ned, der er ikke så mange forandringer. Der vil være ekstra sikkerhed, som der skal være. Det der bliver spændende er de følgevirkninger der bliver af nedlukningen, herunder udviklingen i forbrugsmønsteret. Den er vi jo mange der sidder og analyserer på i øjeblikket. Hvor mange kunder vender tilbage? Hvordan vender de tilbage? Hvilket forbrugsmønster vil de forholde sig til? Det bliver vanvittigt spændende. Jeg tror de kommende 1-2 år bliver spændende. Om vi kan etablere os igen. Om vi kan lave det i et samarbejde med den digitale udvikling.

Spørgsmålene er mange og svarene fortsat uvisse. Men i Kolding Storcenter er man klar til at tænke nyt for at få fremtiden til at hænge sammen.

– Vi er tvunget til at være omstillingsparate, det skal man være. Det har på det menneskelige plan været en hård omgang, at se butiksejere, ledelse og ansatte lide under det her. Jeg tror der er mange der stadig ikke kender deres fremtid – og som har været i den her business i mange år, hvor det er sådan lidt shaky ground. Men de er udviklingsparate, det er en forudsætning for at være her i fremtiden. Det er også der vi bruger kræfterne, lyder det afslutningsvist fra Carsten Lindblad.

0 0 stemmer
Artikel Rating
Følg
Notikation om
guest
2 Kommentarer
Ældste
Nyeste Mest bedømte
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Steen
Steen
18:40 - 16. april 2021 18:40

Journalisten har hørt/skrevet forkert. Danske Shoppingcentre er ikke ejet af ADP (havneselskab) og RealDania.
Danske Shoppingcentre er et joint venture mellem ATP Ejendomme og Danica Pension.
Kære journalist – faktatjek f.eks. på http://www.danskeshoppingcentre.dk