Forside Erhverv Niso Sushi om bøde: Der er tale om en fejl

Niso Sushi om bøde: Der er tale om en fejl

DEL
Foto: Matthias Niels Runge Madsen, Fredericia AVISEN

Forleden kunne for fortælle, at den lokale sushi-restaurant, Niso Sushi har fået en sur smiley og en bøde. Vi tog en snak med ejer Jay Zhou om hele situationen.

Ejer af Niso Sushi Jay Zhou er ked af den dårlige smiley, og den omtale det har medført: “Jeg er ked af den dårlige omtale, for der er tale om en misforståelse. Det er ærgerligt for en ny restaurant som vores”.

Fødevarestyrelsen skriver i deres rapport, at de har fundet sushi der er blevet opbevaret forkert. Det skyldes dog en fejl siger Jay Zhou:

“Da fødevarestyrelsen kom var jeg ikke i restauranten. Det er mig der er ansvarlig for deres besøg, og kender til procedurerne. De fik fat i en af mine kollegaer, der var i fuld gang med at lave sushi. Hun har ikke helt styr på reglerne, og jeg plejer at være der for at holde øje. Men det fødevarestyrelsen har målt på er den sushi hun var i gang med at lave, som havde stået mens de lavede kontrol. Den ville være smidt ud uanset hvad” siger han.

“Vi har fuldstændig styr på alle vores processer og temperaturer. Vores køleskabe er koldere end kravene, så vi er sikre på temperaturen. Alt andet de har kontrolleret var jo også perfekt efter reglerne, vi har bare været uheldige at de kom mens hun var alene” fortsætter han.

Kunderne taler pænt om restauranten

“Rolig nu, der kan jo være sket en fejl. Vi har spist der flere gange og kvaliteten er sgu i top” sådan skriver Thomas Vendelbo på Facebook.

Irma Nezirevic deler samme holdning: “Jeg har spist der flere gange og kan varmt anbefale det. Har ikke haft nogle problemer bagefter, maden smagte dejligt, god service, rene omgivelser. Og kommer helt klart til at spise der igen. Mon ikke det blot var en smutter”