November står i skæggets tegn, og i hele november måned kan kunder i Netto erhverve sig en bred palette af produkter, der gør livet lidt skæggere. Falske skæg, briller, sugerør, iPhonecovers og andre sjove ting med skæg på er blandt spotvarerne i Netto i denne måned, hvor de sælges til fordel for Rigshospitalets forskning i prostatakræft.

Vis din støtte med skæg
De seneste år har flere og flere mænd anlagt skæg i november for at vise deres synlige støtte til kampen mod prostatakræft. Netto har valgt at donere penge til forskningen i sygdommen for at bryde den onde cirkel samt for at skabe opmærksomhed om prostatakræft på en sjov og anderledes måde.

– Det er rigtig trist, at så mange mænd bliver ramt af prostatakræft, og i Netto vil vi gerne støtte arbejdet med at komme sygdommen til livs. Samtidig synes vi, at Mr. November er en sjov kampagne, som passer godt ind i Nettos univers. Vi håber, at vores kunder er med på at lave lidt skæg og samtidig støtte forskningen i en frygtelig sygdom, siger Nettos direktør Brian Seemann.

Hos Copenhagen Prostate Cancer Center på Rigshospitalet er man glade for, at Netto vil være med til at skabe opmærksomhed omkring sygdommen.

– Prostatakræft er den mest almindelige kræftsygdom hos mænd, og i bestræbelserne på at udvikle nye og bedre behandlingsmetoder er det vigtigt med offentlighedens bevågenhed og interesse. Vores samarbejde med Netto er et velkomment tiltag til at opnå dette, samtidig med at det genererer økonomiske midler til igangværende og fremtidige forskningsprojekter, siger Peter Iversen, klinisk professor og overlæge på Rigshospitalet.

Om Rigshospitalets forskning i prostatakræft
Prostatakræft (kræft i blærehalskirtlen) er den mest almindelige kræftform blandt danske mænd. Med mere end 4500 nye tilfælde hvert år er prostatakræft genstand for en betydelig forskningsindsats, og udviklingen af nye undersøgelses- og behandlingsmetoder har de seneste år resulteret i introduktionen af flere nye livsforlængende behandlinger. På Rigshospitalet er Copenhagen Prostate Cancer Center et eksempel på den intensive og målrettede forskningsindsats, som pågår i Danmark, og gennem et nært samarbejde med grundforskere både nationalt og internationalt kan vi øge vores indsigt i sygdommen til gavn for fremtidens patienter.

 

Fakta om Mr. November

  • Netto donerer 1 krone til Copenhagen Prostate Cancer Center, Rigshospitalet for hver solgt Mr. November produkt i november
  • Kampagnen gælder i alle Netto butikker i hele november
  • Mr. November produkterne er i Nettos tilbudsavis i uge 45, fra den 31. oktober til den 6. november 2015
  • Produkterne omfatter blandt andet briller, indkøbsnet og iPhone covers med skæg samt falske overskæg