Fredericia AVISEN møder den hjertevarme Mette Mikkelsen som er tilflytter fra Lolland. Hun har hjulpet rigtig mange borgere i Nakskov og håber at hendes firma, Mette’s, kan blive en favorit blandt de fredericianske borgere, der ønsker hjemmehjælp.

Mette Mikkelsen er 43 år og er næsten lige flyttet til Fredericia. Jeg skal møde hende på Kurts Kaffebar, men jeg ved ikke, hvordan hun ser ud. Da jeg ankommer, spejder jeg rundt og bliver mødt af et varmt smil, men jeg er ikke sikker, er det Mette?

Mens jeg pakker min computer ud, kommer hun hen og præsenterer sig, jeg er ikke i tvivl. Man kan om nogen sige, at Mette matcher hendes produkt. Hun er oprindeligt sosuassistent, men måtte tænke kreative tanker, hvis hun skulle holde til det resten af sit arbejdsliv. Mette er meget smilende og hun er nærværende, mens vi taler sammen.

“Jeg startede Mette’s konceptet op på Lolland, jeg laver personlig og praktisk omsorg. Jeg kommer ud i folks hjem og hjælper dem, det kan være alt fra at male, handle ind, gøre rent og for nogen kan det være hjælp til netbank”, siger Mette.

Mette kunne godt lide arbejdet med de ældre som sosuassistent, men hun følte at hun rummede mere end hun fik lov til at give. På de tre år som hun drev forretning på Lolland nåede hun helt op på 200 kunder, det gør også at hun har ansat en til at varetage den tillid hun har bygget op hos de lokale på Lolland.

“At starte op i Nakskov var en god ting, det er et sted, hvor børnene flytter væk, så der er mange ældre, der ikke har nogen pårørende. En af mine succesgrundlag er, at når jeg bliver lukket ind, kan jeg både rengøre, hjælpe med bad og ordne haven, så man skal ikke have fat i mange mennesker om den samme opgave. Jeg har en del kunder, hvor jeg har kommunikationen med deres børn via telefon og mail , men hvor jeg står som deres forlængede arm”, siger Mette.

Hendes arbejde bygger på genkendelighed og tillid, det kan være ældre mennesker, dem der har det psykisk dårligt, travle børnefamilier eller virksomheder. Det spænder jo ret bredt, når det både er plejedelen og de mere håndgribelig ting i hverdagen.

Mette har næsten slidt et par sko op ved at dele flyers ud i Fredericia, hun troede ellers ,at vejen frem var en reklame i en trykt ugeavis. Det viste sig at være hendes flyers i postkasserne, der gav bid, samt hendes egne sociale medierkanaler. Hun har allerede fået en lille kundeskare til at starte med.

“Jeg husker den første kunde jeg fik i Fredericia, det var en bekræftelse på mail. Det endte med, at jeg viste mailen frem i hele husstanden”, siger Mette med stolthed i stemmen.

Fremtidsplanerne er egentlig meget simple, Mette vil gerne hjælpe så mange som muligt. At hun nu har ansat personale på Lolland har på ingen måde været et mål, målet er at give mest mulig omsorg.

Mette flyttede til Fredericia på grund af kærligheden, hendes kæreste er fra fæstningsbyen. De boede sammen på Lolland, men efter mange familiebesøg begyndte Mette at kunne lide Fredericia. Så da kæresten spurgte om de skulle flytte hertil, sagde hun, “ja” uden betænkningstid.

Du kan finde mere information om Mette på Facebook eller på mmikkelsen202@gmail.com.

www.handelsbanken.dk/fredericia