Mette Bjeld er professionel, når det kommer til personlig træning, eksklusivt kommer hun med et par øvelser som hun kalder “noget man kan udføre under tandbørstningen”. Det skal tages med et glimt i øjet, men kan man børste tænder hver dag, kan man også styrke sin krop.

Denne øvelse hedder Mountain Climber og kan ligesom de andre øvelser Mette Bjeld viser til vores seere og læsere laves direkte på gulvet derhjemme. “Bortset fra de to foregående øvelser så kan man ikke fysisk lave den her mens man børster tænder”, griner Mette Bjeld.

Mountain Climber

Øvelsen er delt op i fem levels eller sværhedsgrader om man vil.

Level 1

Du skal finde en stol, den skal være stabil, så den ikke løber af sted med dig. Op og stå og have skuldrene lige over hænderne, spænde i maven og passe på, at der ikke går yoga i den og numsen op af. Der skal være en lige linje mellem nakke og fødder, så kan man bevæge benene op og ned. Man skal passe på at der ikke går dansetime i den og man svinger hofterne for meget.

Level 2

I dette level er det samme øvelse bortset fra, at man nu har albuerne i stolen fremfor hænderne. Igen er det vigtigt med den lige linje fra nakke til fødder.

Level 3

Nu er det på tide at stille stolen væk og komme ned på gulvet. Hænderne og skuldrene skal igen være over hinanden og så er der bevægelse med knæene frem. Her er det vigtigt at få knæene godt ind under kroppen. Hoften skal stå så stille som muligt, mens man udfører opgaven.

Level 4.

Nu skal albuerne ned på gulvet, men her er man nødt til at løfte numsen lidt. Længden på lårene er lidt længere, så man løfter lige hoften en my op. Lad knæet gå så tæt på gulvet at det næsten rammer.

Level 5.

Den sidste og hårdeste del af opgaven ligner også den Mette elsker mest, fordi her kan man virkelig få pulsen op også. Her bruger Mette to mormorklude, det kunne også være viskestykker eller andet der kan glide. Fødderne på kludene, hænder ved skulder også fuld gas med den rette stilling.

Man stiger i level, når man synes at det kører let ved 45 sekunder, det handler ikke om at nå level 5 hurtigt, det handler om teknikken er på plads før man stiger. Man skal holde spændingen i bækkenet, skuldrene skal væk fra ørene, skyde lidt op i ryggen, så skulle teknikken være på plads.

Leave a Reply