Forside Erhverv MENY skifter æggestørrelse – det får dem til at købe restlager og...

MENY skifter æggestørrelse – det får dem til at købe restlager og lave tilbud

DEL
Foto: Thomas Lægaard, Fredericia AVISEN.

Fredericia AVISEN besøger MENY på en regnfuld torsdag og skal have en æggesnak. Foran på deres store parkeringsplads er der godt fyldt op med biler, det vidner om at MENY er kommet godt fra start.

Jeg møder Købmand Henrik Eriksen og Butikschef Jacob Gehlert i frokoststuen, hvor de nyder godt af deres egne varer. Købmanden skærer i en varm nylavet frikadelle fra delikatessen, tygger af munden og siger:

Fra åbningen af MENY. Foto: Patrick Viborg Andersen, Fredericia AVISEN

“Tanken med alle de æg er, at nu skifter vi størrelse på vores æggebakker i Meny-kæden. Jacob opdagede så, at der var 350 kasser på vores fjernlager, så vi købte cirka halvdelen. Det er 150 kasser, det er med 16 bakker med 6 æg. Så det er 24.000 æg vi har købt hjem”

Foto: Thomas Lægaard, Fredericia AVISEN.

Meny skalerer størrelsen op på deres æg, de går fra small/medium til medium/large-æg. Det betyder, at kunden fremover vil få større æg for pengene i det faste sortiment. Man vil derfor kunne købe seks økologiske æg for 10 kroner af den gamle emballage med frisk lagte æg.

Mange supermarkeder og købmænd har fået en æggepolitik, det har de selvfølgelig også i MENY. Butikschef Jacob Gehlert siger:

“Den nederste trin vi har er skrabeæg, vi har ikke buræg. Vi vejleder altid kunderne til at vælge de økologiske æg”

Foto: Thomas Lægaard, Fredericia AVISEN.

Mens vi sidder og taler om æg spørger jeg også ind til, hvordan de føler, at de er blevet modtaget med den nye butik?

“Vi er blevet fantastisk godt modtaget af alle mennesker, selvfølgelig har der været nogle “ups’er” og “svipsere”, men jeg vil faktisk sige, at alle er positive og glade. Der er mange kunder, vi ser flere gange om ugen og det var det, vi havde håbet på. Folk kommer helt fra Børkop, Middelfart, Kolding og Vejle for at handle, det er fordi vi kan noget, som ikke andre kan”, siger Henrik.

“Der er overraskende få dårlige kommentarer, folk synes jo, at det er en rar butik, det er nogle spændende varer, som vi har. De sætter pris på, at vi har et smilende personale, der kan vejlede omkring, de ting vi har, det er det jeg hører”, siger Jacob.

Jacob Gehlert – Butikschef i MENU. Foto: Thomas Lægaard, Fredericia AVISEN.

MENY-butikken er meget overrasket over, at deres kundeflow er kontinuerligt gennem dagen og sætter pris på de ord, som butikken får med på vejen. Der er selvfølgelig nogle små justeringer, der skal på plads, men både Henrik og Jacob er tilfredse og stolte af butikken.

http://bit.ly/LethiFredericia
Skal du opleve legenden i Fredericia? Så klik her