Steen Jensen har i samarbejde med Morten V. Gregersen stiftet Whale24 ApS, som er en ny digital markedsplatform, hvor de vil samle handlen i Fredericia og tilbyde erhvervslivet en ekstra salgskanal

Steen Jensen har i ti år drevet sit eget firma, hvor han rådgiver i EU-udbudsret. I den forbindelse sad han for nogle år siden og talte med samarbejdspartneren Morten V. Gregersen om konsekvenserne for vores by- og erhvervsliv samt i det hele taget for vores velfærdssamfund, når vi danskere e-handler mere og mere på udenlandske markedspladser, med tab af danske jobs og skattekroner som resultat. 

“En ny ide blev skabt. Vi talte om, at udvikle et digitalt lokalt torv eller markedsplads, om man vil, kun for Fredericia, hvor det offentlige, private erhvervsliv, detailhandlen og borgerne kan mødes og handle og dermed i fællesskab, stå sammen om, at bevare og tilmed styrke vores by Fredericia” siger Steen.

Det er desværre en samfundstendens, at flere og flere butikker lukker som følge af nethandel. Den kedelige tendens mener Steen kan reduceres med en lokal digital markedsplads, hvor byens erhvervsliv og kunder er samlet. 

“Ved at vi samler byens virksomheder og handlende i én platform, skal kunderne kun gå et sted hen, for at få adgang til hele byen. I dag, når man sidder i stuen og søger efter par sko via Google, kommer der mange sites frem og det er uoverskueligt. Med Whale24 skal man kun ind på ét site, for at finde de lokale butikker og virksomheder,” siger Steen og fortsætter:

“Kunderne kan være erhverv, men også private. Jeg tror, hvis politikerne i Fredericia, erhvervslivet og borgerne bakker op om Whale24, kan det gøre en forskel i Fredericia. Vi er i dialog med Fredericia Shopping og Business Fredericia, der begge synes det er en god idé,” siger Steen.

Whale24 er køreklar, men der mangler én ting før, at markedspladsen begynder at svømme.

“Vi søger leverandører, og når vi har et tilstrækkelig antal virksomheder, der ønsker at sælge på Whale24, så åbner vi. Det er ligesom en almindelige butik, hvor varen skal være på hylderne før den kan åbne,” siger Steen med et smil og kommer ind på, at Whale24 også er bæredygtig:

“Vi har tænkt bæredygtighed ind med FN’s 17 verdensmål. Vi har designet en særlig kategori, for virksomheder, der tilbyder bæredygtige produkter eller services, hvor kunderne hurtigt og specifikt kan søge efter f.eks. møbler, tøj og andet der bidrager til FN 17.

Vi har også kategorier for byens mange SMV’er og specialforretninger, hvilket gør det hurtigt og nemt for kunderne, at få et samlet overblik over valgmulighederne. Man behøver ikke at have sin egen webshop, da vi håndterer det hele. Man skal bare kontakte os, så hjælper vi med at få produkter og services registreret på Whale24 og så er man med,” siger Steen og fortæller, hvordan forretningsmodellen ser ud:

“Det koster kun leverandørerne et lille fee, når der er et salg. Whale24 er også et ekstra udstillingsvindue, hvor vi hjælper hinanden med at markedsføre byens virksomheder, produkter og services og vi har ikke noget der står med småt siger han og smiler. Whale24 er naturligvis en forretning, men med stort potentiale for at de fredericianske sælgende virksomheder kan øge omsætningen og som ægte fæstningsdreng banker mit hjerte for, at vi alle i byen står sammen og bidrager til, at Fredericia, bliver byen der i Danmark formår at bevare et sundt erhvervs- og handelsliv også til gavn for miljøet. Jeg håber, alle erhvervsdrivende i Fredericia vil være med og drømmer om, at de lidt større virksomheder i byen vil give et kald og sige, at de gerne vil være både kunder og leverandører og på den måde for alvor sætte gang i markedspladsen Whale24 Fredericia” slutter Steen Jensen.

Læs mere om Whale24 på deres hjemmeside.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer