Louis Nielsen er netop blevet kåret til den bedste arbejdsplads i Europa indenfor detail og den 18. bedste multinationale arbejdsplads i Europa.

Louis Nielsen er netop blevet kåret som Europas bedste multinationale arbejdsplads indenfor detail og den 18. bedste arbejdsplads i Europa.

Det skete, da organisationen, Great Place To Work, kårede Europas bedste arbejdspladser. Louis Nielsen er kåret sammen med optikerkædens søsterbutikker i Specsavers fra Norge, Sverige, Finland og Holland. Louis Nielsen blev købt af Specsavers i 2005. Louis Nielsen har 77 butikker landet over, og er Danmarks største optikerkæde.Vi er ekstremt stolte over den flotte kåring. Vi er den bedst placerede detailkæde af alle i både Danmark og Europa, og nr. 18 i hele Europa. Det er stort, fortæller HR-chef, Christina Elong Møller og uddyber.

“Uden glade medarbejdere er vi ingenting. Uden dem kan vi ikke give vores kunder en god oplevelse og passe godt på deres øjne. Derfor er det alfa og omega for os, at vores medarbejdere smiler, når de kommer på arbejde og når de tager hjem. At de føler sig udfordret og at de kan udvikle sig,” fortæller Christina Elong Møller.

Medarbejderne er blevet spurgt
Great Place to Work står bag den uvildige undersøgelse, hvor medarbejdere er blevet stillet en række spørgsmål om deres arbejdsglæde hos Louis Nielsen. Medarbejderne svarer anonymt.

Great Place to Work-certificeringen tildeles virksomheder, hvor kulturen på arbejdspladsen kendetegnes af en særlig høj grad af tillid og et generelt positivt arbejdsmiljø, og den er baseret på en lang række data og informationer om virksomheden, herunder anonyme spørgeundersøgelser blandt virksomhedens medarbejdere.

Tidligere på året blev Louis Nielsen kåret som Danmarks 5. bedste arbejdsplads og Danmarks bedste indenfor detail. Dengang var Louis Nielsens medarbejdere samlet til stor fest i København, hvor prisen blev fejret. Det kan ikke lade sig gøre nu, så Louis Nielsens medarbejdere fejrer den nye Europæiske titel på behøring afstand.

“Vi er naturligvis ekstra glade og stolte i dag. Hvis vi kunne, havde vi naturligvis holdt en stor fest, men vi fejrer det på anden vis,” fortæller Christina Elong Møller.

Marianne har været med i 25 år: ”Kollegerne betyder mest”
En del af Louis Nielsens medarbejdere har holdt 10-, 15- og 20-års jubilæer. Og nogle sågar 25 og 30 år. Marianne Visse har i år 25-års jubilæum, og der er flere årsager til, at Louis Nielsen er en god arbejdsplads for hende.

“Det er aldrig kedeligt. Vi udvikler os hele tiden og har spændende projekter i gang. Dengang jeg begyndte handlede det om briller, nu satser vi også på øjensundhed og på at passe på danskernes syn. Det betyder meget for mig,” fortæller Marianne Visse, der dog godt ved, hvad der er allervigtigst for hende.

“Mine kolleger er vigtigst. Vi hjælper hinanden, og uanset hvem jeg snakker med, griner vi og har det sjovt, mens vi arbejder,” fortæller Marianne Visse.

Marianne Visse begyndte hos Louis Nielsen i 1995. Dengang havde Louis Nielsen én butik på Boulevarden i Aalborg. I dag har Louis Nielsen 77 butikker landet over og 900 medarbejdere.

Mads Nygaard er virksomhedens adm. direktør. Han begyndte som Louis Nielsens første optikerelev, og fejrede 30-års jubilæum tidligere på året.

To 15 års jubilæer lokalt

Rent lokalt er Louis Nielsen flyttet fra Gothersgade til Danmarksgade. Siden 2013, hvor der var to medarbejdere i forretningen, er der nu syv og i slutningen af september starter en ny elev.

“Udover nye fede lokaler i byen, så er det fedt at få sådan en kåring som kæde, og det er ikke en hemmelighed, at to i butikken har haft 15 års jubilæer og to yderelige er meget tæt på. Det er svært at slippe sådan en arbejdsplads med så stor udvikling, og konstant strøm af nye stelkollektioner og mærker, og ikke at glemme det store udvalg af kontaktlinser med gode priser, hvor der er rigtigt mange penge at spare, hvis man nu kommer ind og får et prisoverslag. Vi forsøger at gøre alle tilfredse altid, og yder også gode garantier hvis vi ikke kan finde en løsning sammen med kunden,” siger chefoptiker Michael Biegala.

Undersøgelser af arbejdsglæde – Om Great Place to Work

  • Great Place to Work har i over 30 år foretaget undersøgelser af arbejdsglæde på tusinder af arbejdspladser globalt.
  • Great Place to Work kårer hvert år de bedste arbejdspladser i Danmark og Europa.
  • Undersøgelser fra Great Place to Work viser, at gode arbejdspladser, hvor medarbejderne oplever tillid, også leverer bedre resultater på bundlinjen.

Læs mere om Great Place To Work: https://www.greatplacetowork.dk/

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer