Den lokale virksomhed Ziito.dk er kommet styrket ud af Covid-19 krisen og satser nu på at indtage nye Europæiske markeder. I første omgang har Ziito øjenene rettet mod Holland.

“Coronakrisen og nedlukningen af landet kom selvfølgelig som et chok for os, men vi fik hurtigt styr på vores krise-strategier og fik lagt nye budgetter. De første par uger var virkelig hårde, for der måtte vi arbejde i døgndrift og droppe weekender. Men det bar heldigvis frugt, og vi kommer styrket ud af krisen. Vi er en af de virksomheder som faktisk har se øget omsætning de seneste par måneder.” Udtaler Jonas Oxholm, stifter af Ziito.dk

Ikke kun omsætningen er steget. Virksomheden har også måtte ansætte nyt personale for at kunne følge med efterspørgselen. Således har Ziito.dk ansat endnu en lagerarbejder, som hjælper med at pakke tøjstativer og inventar fra virksomhedens adresse på Nørrebrogade.

Ærlighed var vejen frem

Ziito valgte allerede fra start at melde ærligt ud til deres kunder og følgere på de sociale medier, så de kunne følge virksomhedens situation gennem krisen. Det kom bl.a til udtryk gennem virksomhedens nyhedsbreve.

“Fra dag 1 blev vi enige om at være så transparante som overhovedet muligt. Vi havde brug for vores kunder og følgere, så vi meldte ærligt ud omkring vores situation. Vi er en mindre virksomhed og var derfor sårbare overfor en større krise. Gennem vores nyhedsbrev kunne vores knap 10.000 følgere, følge med i hvordan det gik hos os. Vi opfordrede dem til at fremrykke deres køb af Ziito produkter eller købe et gavekort. Det tog folk rigtig godt imod og jeg tror virkelig at det har hjulpet os meget at spille med åbne kort”

Ziito har i dag tre grupper de sælger deres inventar til nemlig private, butikker og udlejning til messer. Det er dog ikke alle grupper som har klaret sig lige godt igennem krisen.

“Hvor vores privat-salg er steget markant, er både salg til butikker og udlejning til messer næste gået i stå. Butikkerne er så småt begyndt at vende tilbage – det er dog ikke indkøb af nyt inventar som står øverst på deres lister pt. De skal lige have deres eget salg igang igen, før de går ud og laver investeringer i inventar. Messeudlejning er desværre gået helt i stå. De store messer er for de fleste vedkommende aflyst og åbner først op igen til foråret. Så vi er i dén grad blevet reddet af vores privatsalg, som økonomisk har mere end dækket de to andre markeder”

Væksten forsætter

At virksomheden er kommet styrket ud af krisen kan også ses i deres fremtidsplaner. Før nedlukningen af landet, solgte Ziito deres produkter i Danmark, Sverige, Tyskland og England. Væksten har dog betydet at virksomheden kigger mod nye markeder, som skal accelerere deres vækst yderligere. I første omgang kigger virksomheden mod Holland, men også Frankring og Spanien er med i overvejelserne.

“På nuværende tidspunkt er vi ved at åbne op i Holland og vil indenfor få uger være helt klar. Holland er på mange måder et interessant marked for os, både pga konkurrencesituationen og efterspørgslen. VI lancerer Ziito i Holland, i tæt samarbejde med Google, hvor vi er blevet udvalgt til deres Accelerated Growth Program. De udvælger 10 danske virksomheder, som de ser et stort vækstpotentiale i og derefter stiller de mandskab og data til rådighed. Det er en stor mulighed for os, og jeg tror på at vi indenfor kort tid er klar til at ekspandere yderligere,” siger Jonas Oxholm

Ziito er stiftet af de tre brødre, Simon, Jonas og Daniel Oxholm. Virksomheden er netop flyttet i større lokaler på Nørrebrogade, hvor både kontor og produktion er beliggende. Virksomheden blev stiftet i 2014 og sælger inventar af bæredygtige materialer. Virksomheden beskæftiger sig ligeledes med innovation og design af møbler, lavet af genanvendelige materialer.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer