Det rummelige køkken-alrum, udsigten fra altanen eller beliggenheden i lokalområdet. Nyt markedsføringsværktøj, som nu introduceres i Fredericia, spiller på den enkelte boligs stærkeste kort ved at kombinere tre forklarende tekster med otte beskrivende billeder. Herefter benyttes samtlige 24 kombinationer i annoncer på de sociale medier. De kombinationer, der genererer flest klik, henvendelser og downloads af salgsopstillinger, bliver genbrugt og boostet.

– Systemet er netop kommet hertil fra Norge, hvor det har forkortet liggetiderne med 25 procent. Jeg tror, at vi kommer til at opleve det samme her i Fredericia. Samtidig kan den ny løsning i et vist omfang ændre flyttemønstrene i vores region, forklarer ejendomsmægler Mette Nielsen fra Nybolig Fredericia.

Målretning med kunstig intelligens

Alt sammen sker helt automatisk ved hjælp af en avanceret algoritme, som justerer og præciserer både annoncer og modtagere alt efter responsen. Nybolig har med konceptet SmartSalg taget det nye salgsværktøj til sig som den første mægler i Fredericiaområdet, og erfaringerne fra Norge viser, at markedsføringsformen kan blive en game changer på ejendomsmarkedet.

– SmartSalg er mere fleksibelt end anden markedsføring og optimerer konstant annonceringen til den enkelte målgruppe. Algoritmen kontrollerer løbende responsen og eksponerer også boligemnet for mennesker, som ikke aktivt er på boligjagt. Netop aktiveringen af den målgruppe er det mest revolutionerede ved konceptet. Dermed kan vi fremvise drømmehjem for nye kundegrupper, siger Mette Nielsen.

Alle, der i de kommende 12 måneder sætter deres bolig til salg gennem Nybolig Fredericia, vil blive tilbudt SmartSalg.

Nybolig er – med over 220 forretninger, 1000 medarbejdere og 700.000 månedlige besøg på nettet – blandt Danmarks største ejendomsmæglerkæder. Den lokale forretning er beliggende på Danmarksgade 3 i Fredericia. www.nybolig.dk