Forside Erhverv Logistikkompagniet ansætter Jan Glintborg

Logistikkompagniet ansætter Jan Glintborg

DEL

Med ansættelsen af erfaren kundelogistikchef til Vestdanmark ruster Logistikkompagniet sig til at vækste i en branche og landsdel præget af benhård konkurrence

Siden etableringen i 2009 har Logistikkompagniet fra hovedsædet i København arbejdet målrettet på at indtage en større og større andel af det danske marked for logistik- og bemandingsløsninger. Gennem kundetilpassede og innovative løsninger har Logistikkompagniet bevæget sig fra startup virksomhed til en toneangivende position blandt de førende aktører – og har undervejs kunnet hente priser og anerkendelser som Børsen Gazelle, Greve Kommunes Erhvervspris og senest vinder af CSR prisen 2016.

Innovation, fokus og procesoptimering er nøgleordene for den prisbelønnede virksomhed, der leverer knowhow og ressourcer til inhouse lagerlogistik hos bl.a. Reitan Distribution, L’Oreal og Nilfisk.
Med afsæt i nytænkning, kvalitet og erfaring fra kunder på Sjælland har Logistikkompagniet nu ambitioner om at udbrede sine løsninger til virksomheder og kunder i hele Danmark.

Til at stå i spidsen for denne ekspansion har Logistikkompagniet ansat Jan Glintborg som ny kundelogistikchef med ansvar for Fyn og Jylland i en nyoprettet stilling.
– Efter strømlining og fokusering af Logistikkompagniets ydelser og koncepter har vi valgt at sammenlægge salg og drift. Sammenlægningen bunder i, at vi har fundet ud af, at vi opnår de bedste resultater ved at kombinere salgs- og leveranceansvaret ved ansættelse af en kundelogistikchef, som ud over kunderelationen har det grundlæggende driftsansvar, der sikrer, at kundernes behov indfries, fortæller adm. direktør fra Logistikkompagniet, Jan Dewald Hansen.

Jan Glintborg kommer senest fra en stilling som salgschef for G4S gennem 16 år, hvor han havde ansvaret for flere end 20 sælgere, der var ansvarlig for salg/ fastholdelse af kontrakter til store og mellemstore virksomheder i Danmark.

Det kræver den rigtige mand

Med Jan Glintborg får Logistikkompagniet en kompetent profil med mange års erfaring med salg og ledelse.
Ud over at have indgående kendskab til opbygning af en salgsorganisation fra bunden, vægter Jan Glintborg samtidig varetagelse af kunderelationer samt at sikre den rigtige driftsmæssige tilgang hos kunderne. Kombinationen ser Logistikkompagniets adm. direktør Jan Dewald Hansen som en styrke.

– At oparbejde en solid kundemasse er vigtigt, og det kræver den helt rigtige mand, når man som os arbejder på et område, der sælger løsninger og ikke produkter. Jan er hardcore salgsmand samtidig med at han har forståelse for kundernes behov. Jan bliver derfor en central figur i det team, der skal bidrage til at styrke vores positive brand inden for lagerlogistik og øge vores aktivitets- og vækstniveau i Jylland og på Fyn, fortæller Jan Dewald Hansen, der forestiller sig, at kundeporteføljen i Vestdanmark bliver på ca. 50 kunder ligesom i Øst.

Fokus på kunderelationer og resultater

Jan Glintborg, der bor i Middelfart og får udgangspunkt Logistikkompagniets kontor i Fredericia, betegner sig selv som en resultatorienteret leder med et højt energi-niveau. Typen, der går forrest med en kundeorienteret tilgang.
– Drivet med at have tilfredse medarbejdere og kunder er afgørende for at opnå gode resultater. Det er en fordel som leder, for hvis der er noget, der motiverer medarbejdere, så er det en overordnet, der brænder for arbejdet og tilfredse kunder. At få muligheden for at være med til opbygningen af en stor kundeportefølje i Vestdanmark er naturligvis en spændende udfordring, og jeg har en ambition om at fortsætte den positive udvikling af Logistikkompagniet, så afdelingen bliver lige så stor som i hovedstadsområdet, fortæller Jan Glintborg.

DEL