Hej Nicole,

Mange tak for en rigtig god snak i Tirsdags. 

Herunder får du en konceptbeskrivelse udfra dit scenarie.

Vi tilbyder ekstra trafik til din butik/virksomhed i december/januar. 
Vi søger et godt mix af butikker, oplevelsessteder og restauranter/caféer – Det er gratis markedsføring.

Fredericiakalenderen er kort fortalt en familiejulekalender, men som primært henvender sig til voksne.

Kalenderen er en alternativ måde at bidrage til ekstra hygge og forkælelse til dig, din familie og dine venner, hvor der samtidig støttes op om et stærkt lokalt handelsliv blandt små og store virksomheder.

Kalenderen støtter naturligvis også et lokalt velgørende formål med et fast beløb for hver solgt kalender. I 2018 støttede vi således lokale organisationer med mere end 430.000 kr. 

Der er 24 låger, hvoraf 20 er en gave og 4 er adventskonkurrencer. Adventskonkurrencerne indeholder en værdi af min. 5.000 kr. Der kan være én eller flere vindere i konkurrencerne. Ved samtlige låger møder kunden op i den lokale butik/virksomhed med kalenderlågen og på denne måde deltager i konkurrence eller afhenter en gave.
For jer som butik/virksomhed betyder kalenderen større kundestrøm. I får mulighed for mersalg her og nu og ekstra salg op til jul eller ind i det nye år, samt yde en ekstra fantastisk kundeservice for eksisterende eller nye kunder/kundegrupper. 

Julekalenderen bliver en anderledes oplevelse for kunden, da de køber kalenderen for 200 kr., men får gaver for min. 2-3.000 kr., hvis alle gaver hentes (endnu mere, hvis man er så heldig at vinde en adventskonkurrence).

Det er altså ikke en rabatkalender, hvor kunden får gavekort el.lign., og kunden skal altså kun af med flere penge, når de bliver fristet nu hvor de er kommet ind i jeres legeland og næste gang de vil på familieturen. 

Pladsen i kalenderen er gratis for jer. Jeres investering ligger i selve gaven som I vælger, skal være i lågen til alle de kunder som kommer ind i jeres butik med en kalenderlåge. Typisk, kan gaven fås gratis/billigere hos leverandører. 
Udover selve gaven kan det være en fordel med rabat på nogle tilkøbsprodukter eller varesortimenter, som også vil stå på lågen, så kunden er klar over det inden de besøger jer. (Anbefales)

Sidste år blev der solgt mellem 1.500 og 2.000 julekalendere i hver af de nye byer der var med, og afhentningsprocenten lå på 50-70 %, hvor størstedelen der købte kalenderen, var kvinder.

På baggrund af det forventer vi et salg på mellem 1000 og 1500 stk. Der vil blive i alt trykt 2000 Fredericiakalendere i 2019. I dit tilfælde vil jeg vurderer, at du får 500-600 gæster fra os, som helt bestemt vil komme igen når de har fået en god oplevelse og du dermed ligger Top Of Mind

Horsens var en af de 6 byer kalenderen var i sidste år. I kan læse mere på www.horsenskalenderen.dk

I år udvides projektet til 17 byer bl.a. Kolding, Fredericia, Vejle, Esbjerg, Randers, Odense og København.
Til sidst, skal det pointeres, at vi markedsfører Fredericiakalenderen stærkt lokalt – her opnås også værdifuld eksponering i den forbindelse. 

“Gavelågen kort opsummeret”
I får jeres “egen” låge I kalenderen. Lågen fungerer som et gavebevis, som skal afleveres i butikken, typisk i løbet af december og/eller januar måned.
Til gengæld får indehaveren af lågen en gratis gave. Jo bedre en gave i giver – des flere kunder kommer der i butikken!
Dette vil lokke en bred skare af mennesker ned i jeres lokale butik – og hvis personalet gør et godt indtryk, så er i top of mind næste gang der skal købes noget lignende jeres branche.


Som jeg var inde på Jeg vil stærkt anbefale, at vi i lågen kombinerer jeres gave med eks. 20% på alt i butikken og/eller et lignende tilbud. På den måde får du det bedst mulige udbytte af den store trafik i kommer til at få i butikken. 

Jeg vil være super glade for hvis du vil være med til at sprede den gode stemning i julemånederne 🙂

Jeg kommer ind til dig igen, inden for nogle uger igen hvor vi kan aftale nærmere. 

Har du brug for, at vide mere? 🙂 

Skriv et svar