Region Syddanmark har i de seneste uger udleveret tal for, hvor mange gange enkelte borgere i Region Syddanmark er blevet testet for corona. Desværre viser det sig nu, at de oplyste tal ikke er korrekte. Region Syddanmark beklager fejlen.

 Region Syddanmark har i de seneste uger fået mange spørgsmål fra pressen om, hvor mange gange de syddanskere, der er blevet testet flest gange fra corona, er blevet testet. Regionen har i den forbindelse udleveret statistik for antal test i henholdsvis perioden 10. -16. september 2020 og 3. -16 september 2020. Statistikken omfatter test i både sundhedssporet og samfundssporet. Desværre viser det sig, at der har været fejl i den udleverede statistik. Fejlene er opstået ved at test foretaget i Testcenter Danmark regi bliver indrapporteret flere gange. Region Syddanmark har nu renset data, så der kun indgår en test pr. dag pr. cpr-nummer. Både Statens Seruminstitut og Testcenter Danmark er opmærksomme på fejlen og arbejder på en løsning. 

De korrekte tal

 Antal cpr-numre, der er testet i perioden 10.-16. september 2020

Antal testAntal cpr-numre
 Fejlbehæftede talKorrekte tal
160.92261.208
22.4782.288
3191129
4273
570
610
7 +20
Hovedtotal63.62863.628

 Antal CPR-numre, der er testet i perioden 3. -16. september 2020

Antal testAntal cpr-numre
 Fejlbehæftede talKorrekte tal
1108.451109.052 
28.9698.641 
31.086916 
4171103 
54623 
661
7 +70
Hovedtotal118.736118.736

 Det har blandt andet været fremme i pressen, at 1.316 er blevet testet tre gange eller flere. Det korrekte tak er, at 1.043 er blevet testet tre gange eller flere.   Region Syddanmark har desuden oplyst, at den borger, der er testet flest gange i løbet af de to uger, blev testet 24 gange. Det tal er ikke korrekt. Det korrekte tal er 6 gange. Region Syddanmark beklager fejlen.

 Region Syddanmark har i de seneste uger fået mange spørgsmål fra pressen om, hvor mange gange de syddanskere, der er blevet testet flest gange fra corona, er blevet testet. Regionen har i den forbindelse udleveret statistik for antal test i henholdsvis perioden 10. -16. september 2020 og 3. -16 september 2020. Statistikken omfatter test i både sundhedssporet og samfundssporet. Desværre viser det sig, at der har været fejl i den udleverede statistik. Fejlene er opstået ved at test foretaget i Testcenter Danmark regi bliver indrapporteret flere gange. Region Syddanmark har nu renset data, så der kun indgår en test pr. dag pr. cpr-nummer. Både Statens Seruminstitut og Testcenter Danmark er opmærksomme på fejlen og arbejder på en løsning. 

De korrekte tal

 Antal cpr-numre, der er testet i perioden 10.-16. september 2020

Antal testAntal cpr-numre
 Fejlbehæftede talKorrekte tal
160.92261.208
22.4782.288
3191129
4273
570
610
7 +20
Hovedtotal63.62863.628

 Antal CPR-numre, der er testet i perioden 3. -16. september 2020

Antal testAntal cpr-numre
 Fejlbehæftede talKorrekte tal
1108.451109.052 
28.9698.641 
31.086916 
4171103 
54623 
661
7 +70
Hovedtotal118.736118.736

 Det har blandt andet været fremme i pressen, at 1.316 er blevet testet tre gange eller flere. Det korrekte tak er, at 1.043 er blevet testet tre gange eller flere.   Region Syddanmark har desuden oplyst, at den borger, der er testet flest gange i løbet af de to uger, blev testet 24 gange. Det tal er ikke korrekt. Det korrekte tal er 6 gange. Region Syddanmark beklager fejlen.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer