Op mod juletiden kan man nu komme billigt hjem og besøge familie og venner, da DSB sætter 21.400 Orangebilletter til salg pr. weekend fra den 2. november til og med den 15. december. Fra torsdag den 17. oktober kan man købe de billige Orange-billetter, og det vil være muligt at komme på kryds og tværs af landet med DSB fra 99 kroner.

“Med dette tilbud vil vi give vores kunder en mulighed for en ekstra og billig tur hjem til familie eller venner, før juletiden for alvor starter. En stor del af billetterne sættes til salg for 99 kroner, og i år har vi valgt at sætte tre gange så mange billetter til salg som sidste år. Så hvis man er klar til at rejse på tidspunkter, hvor der ikke er så mange kunder, kan man sikre sig en billig tur hjem,” siger Aske Mastrup Wieth-Knudsen, underdirektør i DSB.

Hvis man vil have en billet til 99 kroner, kan man købe den helt op til fire dage, før man skal afsted. Herefter vil prise stige jo tættere, man kommer på afrejsedagen.

Togtrafikken mellem Fredericia og Aarhus kørte rimeligt i september

Med en kundepunktlighed på 81,6 procent på strækningen mellem Fredericia og Aarhus kom DSB næsten i mål i september. Målet er en kundepunktlighed på 83,4 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 84 og 81,5 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Banedanmark har i september haft en del hastighedsnedsættelser på strækningen, og det er årsag til en del af forsinkelserne. Det er særligt ved Hedensted, der har været udforinger. Endvidere havde vi i slutningen af måneden en personpåkørsel ved Vejle, som også betød mange aflyste og forsinkede tog,” siger informationschef i DSB, Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af punktligheden i togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 95,4 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Fredericia – Aarhus september 2019:

 OverordnetMorgen-MyldretidEftermiddags-MyldretidOperatør-punktlighed
Procent81,68481,595,4

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

Togtrafikken mellem Fredericia og Struer kørte godt i september

Med en kundepunktlighed på 88,1 procent kom DSB mere end i mål med punktligheden på strækningen mellem Fredericia og Struer i september. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 85,4 og 90,2 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg synes, at der et tilfredsstillende produkt, vi har kunnet tilbyde vores kunder i september. At vi ikke endte endnu højere med punktligheden skyldtes blandt andet to episoder ved Vejle i slutningen af måneden. I det ene tilfælde var der et jordskred i Grejsdalen, og i det andet var det en personpåkørsel ved Vejle,” siger Tony Bispeskov, informationschef i DSB.

Operatørpunktligheden, den del af togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 96,5 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Fredericia – Struer september 2019:

 OverordnetMorgen-MyldretidEftermiddags-MyldretidOperatør-punktlighed
Procent88,185,490,296,5

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

——————————–

DSB tæt på målet for punktlighed mellem Kolding og Vejle i september

Med en kundepunktlighed på 83,1 procent var DSB ikke langt fra at nå sit mål om minimum 83,4 procent mellem Kolding og Vejle i september. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 86,1 procent og 85,9 procent, hvilket er over målet.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg synes godt, vi kan være tilfredse med togdriften på strækningen mellem Kolding og Vejle i september. Særligt glæder det mig, at kunderne i de vigtige myldretider om morgenen og eftermiddagen kommer frem til tiden i langt de fleste tilfælde med en punktlighed på henholdsvis 86,1 og 85,9 procent. At vi ikke ender endnu højere, skyldes en række forskellige faktorer. Blandt andet har vi jævnt hen over måneden haft forsinkede tog sydfra på grund af politiets arbejde ved grænsen. Endvidere har en personpåkørsel ved Vejle betydet en del forsinkelser, lige som en jordskred i Grejsdalen også påvirkede strækningen,” siger informationschef i DSB, Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af punktligheden i togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 96 procent, hvilket er højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Kolding – Vejle spetember 2019:

 OverordnetMorgen-MyldretidEftermiddags-myldretidOperatør-punktlighed
Procent83,186,185,996

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

http://www.fredericiakfum.dk