Nedlukninger på grund af COVID-19-pandemien satte verden på pause, men stoppede ikke børn i at være kreative. For at hylde børns fantasi og unikke opfindsomhed præsenterer LEGO Koncernen i dag en 4 meter stor globus.

Globussen, som er udstillet i LEGO House i Billund, har taget mere end 2.700 timer og flere end 350.000 LEGO® klodser og elementer at bygge. Globussen er opbygget af LEGO byggeprojekter fra hele verden og er et symbol på håb og positivitet. Børn bruger deres fantasi til at skabe mening i verden, og nu giver LEGO Koncernen alle mulighed for at se verden gennem børnenes øjne.

Børnenes byggeprojekter er udstillet i fem forskellige kategorier – natur, transportmidler, fantasiskabninger, objekter og steder. Her er nogle eksempler:

  • Farming Hope – En bæredygtig gård med et vandløb og en ”regnbue af positivitet”
  • Mobile Corn Man – Har du brug for vitaminer? Denne mobile kolonihave leverer majs og gulerødder til børn
  • Magical Owlicorn – en mystisk skabning med et blåt horn og magiske evner
  • Dream Hospital Treehouse – et hospital i en trætop, der bringer glæde til indlagte børn og blandt andet har en indbygget doughnut-bar

Det er stadig muligt at blive en del af projektet. Familier verden over kan bidrage med deres egne LEGO kreationer på den digitale udgave af globussen på LEGO.com/rebuild-the-world. Her kan man også udforske historierne bag nogle af kreationerne og få indsigt i børnenes kreative proces.

Ny forskning fra LEGO Koncernen viser, at børn ønsker sig mere tid til at lege med familien[1], og at forældre ser leg som en vigtig del af at holde hele familien underholdt under COVID-19-pandemien[2]. 94 procent af forældre verden over mener desuden, at leg hjælper med at udvikle kreative færdigheder[3], og mange forældre ser det at være ukuelig og modstandsdygtig som en af de vigtigste færdigheder for børns trivsel og succes i fremtiden[4].  

”’LEGO System i Leg’ er den ultimative platform for børn til at udtrykke sig gennem leg og udforske deres grænseløse kreativitet ved at bygge, skille ad og bygge igen. Vi er glade for, at LEGO leg havde en positiv indvirkning på børns kreativitet og familiers trivsel i år, og vi håber, at resten af verden bliver lige så inspireret af det, de har bygget under nedlukningen, som vi er,” siger Julia Goldin, Chief Marketing Officer, EVP, i LEGO Koncernen.

Libor Udržal, LEGO Model Building Specialist, som var involveret i arbejdet med globussen udtaler: ”For mig har projektet virkelig understreget magien i LEGO leg. Det har været inspirerende at genskabe børns kreationer og høre om tankerne og ideerne bag alle værkerne. Jeg har bygget LEGO modeller i 20 år, men børnene har alligevel lært mig nye måder at bygge på – der er ingen grænser for deres kreativitet!”     

Globussen kan ses i LEGO House fra d. 6. oktober til d. 6. november.

Om LEGO Koncernen:

LEGO Koncernens mission er at inspirere og udvikle dem, der skal bygge fremtiden, gennem legens styrke. LEGO ’System i Leg’ med basis i LEGO® klodser sætter børn og fans i stand til at bygge og genopbygge alt det, de kan forestille sig.

LEGO Koncernen blev grundlagt i Billund i 1932 af Ole Kirk Kristiansen, og navnet er dannet af de to danske ord ”LEg GOdt”. LEGO Koncernen er den dag i dag stadig en familieejet virksomhed med hovedsæde i Billund. Dog sælges produkterne nu i mere end 140 lande verden over.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer