Jysk Service måtte reagere hurtigt, da vandet onsdag gjorde sig indtog i Fredericia.

Onsdag eftermiddag kom der en ordentlig vandskylle over Fredericia, og det medførte, at flere steder blev oversvømmet.

Egentlig var Jysk Services medarbejdere på vej til at få fri, da arbejdsdagen var ved at være ovre, men på 20 minutter fik de samlet et mandskab bestående af otte mand, der tog ud på forskellige adresser i byen, hvor der var røget vand ind.

Jysk Service var blandt andet i Fredericia Idrætscenter. Foto: Patrick Viborg Andersen, Fredericia AVISEN

Den hurtige reaktion fra medarbejderne er noget, som glæder forretningsfører i Jysk Service, Frank Jensen.

“Det er vigtigt, at vi kan reagere så hurtigt med den service vi yder. Mine medarbejdere tager arbejdet på deres egen kappe og de ved, at det er vigtigt for kunderne, at vi reagere så hurtigt. Derfor kunne de uden problemer se, at det var nødvendigt at de skulle arbejde mere end det var planlagt i går,” siger han til Fredericia AVISEN.

Når vandet er røget ind på den måde, som det skete onsdag, så er det ikke bare en helt normal opgave, og der skal tages ekstra hensyn til flere ting fra Jysk Service side.

“Når vandet løbet fra kloakken er det specielt fordi, at det er kloakvand, så udover at fjerne alt vandet skal vi beskytte os og bruge destillerings produkter, fordi ellers sidder der kolibakterier alle steder. Det er mere kompliceret end som så, når det er sådan noget,” siger Frank Jensen og kommer ind på, hvilket udstyr, som hans firma måtte have i brug:

“Når vandet kommer, og det ikke er i pumpehøjde, bruger vi vandstøvsuger. Hvis det er pumpehøjde, så sætter vi pumper op, og så er der bestilt slamsuger til kloakkerne, da det var dem, der ikke kunne følge med.”

Foto: Patrick Viborg Andersen, Fredericia AVISEN

I løbet af torsdag har Jysk Service været rundt ved forskellige kunder for at følge op på gårdagens strabadser og alt er nu igen i skønneste orden.

https://www.place2live.dk/fredericia/