Fredericia AVISEN er et digitalt medie, derfor ser og fanger vi ofte tendenser som enten er under opsejling eller er foldet ud i fuldt flor. Vi skriver om “Ja tak” tilbud, hvis du allerede kender til dem så skriv “Ja tak” i kommentarfeltet.

Jeg blev spurgt til om, jeg kendte de såkaldte “Ja tak” tilbud? Den første tanke, der strejfede mit hoved var starten på Jacob Haugaards og Finn Nørdbygaards karriere, med de to tossede billetkontrollører, der tjekkede billetter med ordene “Ja dak”. Men efter mine kollegaer opfriskede mig, skal vi faktisk helt tilbage til november, da jeg støder på det første gang.

Patrick Viborg Andersen. Foto: Matthias Niels Runge Madsen, Fredericia AVISEN

På redaktionen har vi en kollega, som ikke er så vild med vin eller øl, han er en moderne mand, som helst vil nyde Breezere eller Mokai, når han skal slukke tørsten i festligt lag. Superbrugsen på Nymarksvej havde et slagtilbud på Bacardi Breezer, som de annoncerede på deres Facebookside. Det fangede min ene kollegas interesse og for at kunne erhverve sig tilbuddet skulle man være hurtig, da der kun var en hvis mængde af det pågældende tilbud. For at sikre sig købet skulle man skrive, “Ja tak” i opslaget sammen med antallet af kasser, man ville købe.

Superbrugsen delte følgende statusopdatering:

Status på beholdning!
Orange er udsolgt
Ananas er der 20 tilbage af!!!

🔴🔴🔴 JA-TAK TILBUD 🔴🔴🔴

Vi har 50 kasser breezer af hver slags!

Ja-tak prisen er kun 150,00 kr!
Eksl. Pant
Besparelse på 210 kr!!
Eksl. Pant

Vi bekræfter bestilling med et like og et nr 👍

Afhentning onsdag, torsdag og fredag!

Mvh
Super Brugsen
Nymarksvej

Min kollega skrev i kommentar feltet, at han gerne ville bestille en af hver kasse. Han fik kommentaren fra Superbrugsen Nymarksvej, som gjorde at han var set og var sikker på sit køb. Det afkastede også en grinende smiley og en tommel op. Der er også her dilemmaet starter med denne slags tilbud, hvor man som køber giver sig til kende. Jeg har en kollega, som ønsker at være mere inkognito, når han handler, så lad os lade være med at nævne hans navn. Han er Politisk Redaktør på Fredericia AVISEN og har alderen til at være i Breezer/Mokai-segmentet ligesom Patrick Viborg Andesen.

Anonym kollega

Den 22 årige Politiske Redaktør, som også er håndboldtræner og i gang med en artikelserie om vægttab sammen med Mette Bjeld ønskede at gøre brug af selve tilbuddet, men ønskede ikke at stå frem på nettet, som en der både var tilbudsjæger eller Breezertørstig. Den stædige sportsredaktør ville ikke købe til den anonyme Politiske Redaktør (hans navn er kendt af redaktionen), han måtte i følge Patrick Viborg Andersen selv gøre brug af “Ja tak” tilbuddet.

Efter dette dilemma og synliggørelse af “Ja tak” tilbud, begynder jeg at støde mere og mere på “Ja tak” tilbud. Det ser ud som om, at detailhandlen har taget det til sig som en form – for at rydde op på lageret. Tilbud, hvor man med kundernes hurtige beslutninger på Facebook, hurtigt kan melde udsolgt. Det er en smart måde i stedet for af finde en stålkurv og skrive tilbud, så man kan i den virtuelle verden lave et, “Ja tak” tilbud og komme ud til mange flere, end der kommer fysisk i butikken. Ligesom Patrick Viborg Andersen oplevede at få likes og smileys til sin kommentar, så spreder disse “Ja tak” tilbud sig længere ud. Det er masser af lokale og nationale butikker, som har taget denne trend til sig.

Hvad synes du om “Ja tak” tilbud?

Har du benyttet dig af et?

Kunne du ligesom vores anonyme kollega, føle dig stødt, hvis du skal skrive hvad du køber offentligt?

http://www.lecture.dk/kommende-arrangementer/
Annonce. Køb billetter – klik på annoncen