YouGovs NextGen-ranking er baseret på højeste Word Of Mouth-score (de varemærker man taler mest om) blandt alle de varemærker, som de unge mellem 18-34 år har hørt noget positivt om.

Top Word Of Mouth-score (WOM):

Netflix topper igen i år de unges ranking med en WOM-score på 68,3%. Netflix har stået bag adskillige prisvindende serier, film og dokumentarer det seneste år og har altså skabt masser af indhold at tale om, og det er da heller ikke kun i Danmark, at Netflix topper blandt de unge. Netflix topper også de unges ranking in USA, Storbritannien og de andre nordiske lande.

MobilePay indtager igen andenpladsen på de unges top 10 med 58,5% i WOM-score.  Rema 1000, som også er en af højdespringerne i år, er rykket syv pladser frem til en tredjeplads med en WOM-score på 56,9%. Rema 1000 har generelt set haft medvind, og ligger også i toppen af YouGov BrandIndex image-ranking, som måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke i hele befolkningen.Tesla og H&M er ude af dette års top 10. Sygeforsikringen Danmark og Pepsi er til gengæld kommet ind på top 10.

YouGov BrandIndex har også set på, hvilke varemærker der har forbedret deres WOM-score mest. Danske Spil kan glæde sig over at være højdespringere blandt de unge. Danske Spil har forbedret deres WOM-score med 8,7 procentpoint, hvilket kan hænge sammen med en større digital satsning herunder på SoMe.

Matas, som i 2018 søsatte en ny digital strategi og har øget sit onlinesalg, er den anden højdespringer, som har fået markant mere omtale i år. Matas har forbedret sin WOM-score med 8 procentpoint.

Se rankings fra andre lande her.

http://bit.ly/rosalecture