Jakobsens og REMA 1000 går sammen om at øge livskvaliteten for lungesyge børn og deres familier. For andet år i træk går 2 kr. pr. solgt bæger Hverdags Honning nemlig til Børnelungefonden.

Mere end 100.000 danske børn lider af en lungesygdom i Danmark. Hvert 10. barn i skolealderen og hvert femte barn i førskolealderen har astma. Astma er den hyppigste årsag til indlæggelse på danske hospitalers børneafdelinger. Derudover lider omkring 1000 børn af sjældne eller kritiske lungesygdomme. Mange af lungelidelserne er svære at behandle, og de lungesyge børn og deres familier lever med en stor uforudsigelighed, usikkerhed og isolation i deres hverdag. Derfor er Børnelungefonden glade og taknemmelige for, at Jakobsens og REMA 1000 igen i år har valgt at støtte Børnelungefonden med 2 kr. pr. solgt bæger Hverdags Honning. 


Støt en sød sag: Få budskabet ud


Børns lungesygdomme har i lang tid ikke fået den nødvendige opmærksomhed. Det kan initiativet fra REMA 1000 og Jakobsens være med til at ændre. Direktør i Børnelungefonden Anne Brandt siger: 

“Børnelungefonden støtter forskning, der er med til at sikre bedre forebyggelse, bedre forståelse og bedre behandling af børns lungesygdomme. Men oplysning er jo også enormt vigtig, hvis vi skal gøre en forskel. Derfor er det særligt skønt, at Jakobsens og REMA 1000 har valgt at fortsætte deres støtte. På den måde kommer vi også ud i butikkerne og får spredt budskabet om, hvor vigtigt det er at gøre noget for lungesyge børn – og for at alle de raske lunger bliver ved med at være raske!” 

Helle Reinevald, direktør for Jakobsens, siger:  

“Børnelungefonden gør et godt stykke arbejde med at hjælpe lungesyge børn til øget livskvalitet. Det har vi i Jakobsens valgt at støtte. Selvfølgelig fordi, det er et vigtigt arbejde for børnene og deres familier. Men også fordi Børnelungefonden er en mindre organisation, der let bliver overset, når fokus og støttekronerne skal fordeles.” 

Hos REMA 1000 er man også glade for at kunne sætte mere fokus på Børnelungefondens arbejde:

“Børnelungefonden gør et fantastisk stykke arbejde for, at børn og unge kan få et bedre liv med deres sygdom. I REMA 1000 er vi derfor glade for, at vi gennem vores butikker kan være med til at sætte mere fokus på fondens arbejde – og samtidig sammen med Jakobsens og vores kunder være med til at give støtte”, siger Anders Rene Jensen, indkøbs- og marketingdirektør i REMA 1000.

https://www.ibc.dk/nyheder/infomoeder-paa-ibc/
  
Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer