Temashop præsterer endnu engang at komme på Børsens prestigefyldte Gazelleliste. Det er femte gang i rap – og det sender energi og optimisme ind i virksomheden, der har været hårdt ramt af COVID-19-restriktionerne i 2020.

»Det er stort. Det er naturligvis 2019-tal, før Coronaen ramte vores hverdag. Det bliver svært at nå en Gazelle i 2020, men jeg trøster mig ved, at vi kunne have fået nummer syv, hvis vi havde haft en anden selskabskonstruktion de første år, men det er regnskabsteknisk,« siger CEO hos Temashop A/S Daniel Diness Andersen.

Fem på stribe af de prestigefyldte Gazeller, fra kåringen som Dagbladet Børsen står bag.

Daniel Diness Andersen er virkelig stolt over prisen og særligt i et år, hvor meget har været svært for mange brancher. 

»Det er de færreste, der oplever fem Gazellekåringer i træk, så det er klart et skulderklap til vores arbejde. Det er en anerkendelse af meget hårdt arbejde og lange arbejdsdage. Jeg er glad, stolt og taknemmelig. Vi er et stort team af medarbejdere, der gør det her muligt,« fortæller direktøren. 

Hvordan blev det fejret? 

»Det var ikke som normalt – sådan vil jeg sige det. Normalt er det en større opsætning og fejring, men i år var det onlineshow, og så blev gazellestatuen sendt med posten. Det var måske ikke det store wow, men alligevel var det en rigtig god følelse. Nu er den der, og det er en mere til samlingen. Gazellerne står for noget. De er et symbol. De er gode at vise frem, når man har besøg af leverandører – de viser en virksomhed i fremdrift. Så det er virkelig dejligt, at vi fik den igen,« siger Daniel Diness Andersen.

Hvordan ser 2020 ud?

»2020 er et særligt år. Et år med Corona, og vi ser frem til 2021. Generelt havde jeg faktisk regnet med, at 2020s omstændigheder ville ramme os hårdere. Vi er ramt, men kun forholdsvist. Vi har været gode til at omstille os til andre muligheder, og samtidig haft succes med at sprede vores risici over flere markeder,” siger han og tilføjer: 

»Horseshop.dk og gadgets.dk har vækstet markant, og vores gavesektion på temashop.dk det samme. I julen har vi set en vækst på de produkter på over 40 procent, så der er heldigvis andre produkter, der har kunnet mindske det generelle tab.«

En ambivalent følelse – men virksomheden ser fremad

»Det er klart, at vores kostumesalg har været hårdt ramt af, at der ikke har været fester og lignende i 2020. Derudover er det også ambivalent at modtage en gazelle for 2019, når man skulle sige farvel til gode medarbejdere i 2020. Vi tror dog på fremtiden og ser frem til, at det vender igen,« slutter CEO hos Temashop, Daniel Diness Andersen.

Om Temashop

Siden 2009 har Temashop.dk solgt kostumer og dekoration til et hav af festglade danskere.

Det hele startede, da iværksætteren Daniel Diness Andersen, der er Temashop.dks grundlægger og direktør, opdagede et hul i markedet for udklædning. Tilbage i 2009 tilbød online kostumebutikker 200-300 produkter, og det udfordrede Daniel. 

Fra dag ét tilbød Temashop.dk Danmarks største og billigste udvalg med omkring 1.000 produkter.

Siden da er det kun gået én vej, og i dag er Temashop.dk Danmarks største forhandler af udklædning, tilbehør og pynt. 

Temashop.dk tilbyder over 10.000 forskellige kostumer, og med i alt 60.000 varenumre fra lokal- og fjernlager er der noget for en hver smag og pengepung.

Oprindeligt var Temashop en del af Funtastic I/S, men i 2011 blev virksomheden et særskilt selskab – Temashop ApS – der i dag er 100% ejet af Temashop Holding ApS.

Hos Temashop.dk går vækst og socialt ansvar hånd-i-hånd. I 2016 indgik virksomheden derfor i Den Sociale Kapitalfonds vækst- og investeringsprogram, der sikrer fortsat fokus på vores sociale ansvar samt ekspansion nationalt og internationalt.

Temashops mål er at tilbyde Danmarks største udvalg til priser, hvor alle kan være med. Ydermere ønsker Temashop at tilbyde dedikeret og personlig service i øjenhøjde, så kunderne får værdi for pengene.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer