I lørdags var der adskillige lynnedslag i Fredericia, og et af dem af dem gjorde, at der kom fejl i en forstærker hos en YoySee-kunde. Det har været skyld i et længere nedbrud for YouSee-kunder.

Fredericia AVISEN har siden i lørdags fået over 40 henvendelser fra læsere, der har ringet og skrevet til os for at fortælle, at deres internet har været ude af drift. Fælles for dem alle er, at de bor i området omkring Sønderparken.

En af de læsere er Michael Jensen, der fortæller følgende:

“25 procent har været berørt af fejlen. Fejlen skyldes en kunde, der har haft en forstærker med fejl efter et lynnedslag,” siger han til Fredericia AVISEN.

Mandag formiddag talte Fredericia AVISEN med Magnus Strøyer Rasmussen, der er kommunikationsrådgiver hos TDC Group, der ejer YouSee. Han kendte ikke noget til problematikken omkring et nedbrud, og bad os skrive en mail. I en mail svarede Magnus dette:

“Jeg har netop snakket med vores vagtchef der overvåger vores netværk, og han kunne meddele ,at der henover weekenden ikke har været fejl på nogen af vores master i Fredericia.”

Dette stemmer dog ikke overens med de henvendelser Fredericia AVISEN har fået fra læsere, der siden omkring 15:00 lørdag eftermiddag har været uden internet indtil mandag klokken 14:30.

“Jeg streamer tv, så jeg har slet ikke kunnet se eller gøre noget. Så det har været lidt hårdt, men det vigtigste er, at fejlen er fundet,” fortæller Michael Jensen og slutter:

“Jeg undrer mig over, at vi er så mange, der har oplevet dette uden at Yousee kan give en årsag til pressen, imens vi brugere har fået bekræftet, at det var lynnedslaget. Men nu kan jeg se tv og surfe på nettet, hvilket i sidste ende er vigtigst for os brugere. Men undervejs har jeg ikke lige frem mødt et positivt YouSee i min kommunikation med virksomheden.”

Leave a Reply