Forside Erhverv Flot måned for togdriften mellem Fredericia og Aarhus

Flot måned for togdriften mellem Fredericia og Aarhus

DEL
DSB Fredericia Banegård, TOG. Foto: Andreas Dyhrberg Andreassen, Fredericia AVISEN.
DSB Fredericia Banegård, TOG. Foto: Andreas Dyhrberg Andreassen, Fredericia AVISEN.

Med en kundepunktlighed på 89,2 procent kom togdriften mellem Fredericia og Aarhus mere end i mål i april, da målet er en punktlighed på minimum 83,4 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiderne endte punktligheden på henholdsvis 90,1 og 86,8 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg er glad for det produkt, vi har kunnet tilbyde vores kunder i det østjyske i april måned. Særligt glæder det mig, at over 90% af kunderne oplever at komme frem til tiden i den vigtige morgenmyldretid, hvor mange skal på arbejde og i skole,” siger informationschef i DSB, Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 95,8 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden

Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Fredericia – Aarhus april 2019:

 OverordnetMorgen-MyldretidEftermiddags-MyldretidOperatør-punktlighed
Procent89,290,186,895,8

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

—————————————–

Togstrækningen mellem Fredericia og Struer kørte med høj punktlighed i april

Med en kundepunktlighed på 91,1 procent kom togdriften mellem Fredericia og Struer mere end i mål i april, da målet er en punktlighed på minimum 83,4 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiderne endte punktligheden på henholdsvis 88,9 og 89,1 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg er glad, at vi har kunne tilbyde vores kunder på strækningen mellem Fredericia og Struer en kundepunktlighed på over 91 procent i april. Det betyder, at flere end 9 ud af 10 af vores kunder er kommet frem indenfor tre minutter i forhold til den planlagte ankomsttid, og vi vil selvfølgelig gøre vores til at fortsætte den gode punktlighed,” siger informationschef i DSB, Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 96,9 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Fredericia – Struer april 2019:

 OverordnetMorgen-MyldretidEftermiddags-MyldretidOperatør-punktlighed
Procent91,188,989,196,9

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

——————————————-

Flot togdrift mellem Vejle og Kolding i april

Med en kundepunktlighed på 86,2 procent på togstrækningen mellem Vejle og Kolding kom DSB mere end i mål i april, da målet er minimum 83,4 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte kundepunktligheden på henholdsvis 87,4 og 86 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg synes, at det er en tilfredsstillende kundepunktlighed på 86,2 procent, vi leverer til vores passagerer mellem Vejle og Kolding.  At vi ikke ender endnu bedre skyldes især, at Banedanmark har haft nogle udfordringer med infrastrukturen. Bland andet betød en nedfalden køreledning ved Taulov en del forsinkelser, og så har en række sporskifter også drillet togtrafikken, ” siger informationschef i DSB, Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 95,4 procent, hvilket er højere end målet på minimum 94,3 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Kundepunktlighed Kolding – Vejle april 2019:

 OverordnetMorgen-MyldretidEftermiddags-myldretidOperatør-punktlighed
Procent86,287,48695,4

Kundepunktlighed regnes fra forsinkelse på 3 minutter og op og er inkl. aflysninger. Operatørpunktlighed er de forsinkelser, DSB alene har ansvaret for.

https://www.billet.dk/order/tickets/13260481/lars-lilholt-band-buelows-kaserne-2019-07-06-19-30-00?
DEL