Man skal ikke se meget mere end et par sekunder af en fodboldkamp i TV, før man føler at der mangler noget. Tilskuere på stadion skal man kigge langt efter – og den sædvanlige stemning er ikke-eksisterende. Det gør det svært at være spiller, men også udenfor banen skal der nytænkes for at give noget tilbage til de trofaste sponsorer.

Salgsansvarlig hos FC Fredericia, Christian Holm Johansen, savner noget mere liv på hans arbejdsplads. Han er blandt de heldige, der får lov at se kampene live – men han ville hellere se dem side om side med sponsorer og fans på Monjasa Park.

– Det har været ensom, kan man vist godt sige. Det har været specielt. Det er det for mange, det er det ikke for os. På de fleste andre arbejdspladser ser de nok heller ikke kollegaerne så meget som de plejer. Her hos os er det vores tilskuere, vores fans og sponsorer, som vi desværre ikke ser så meget som vi havde håbet på. Går man 13 måneder tilbage havde ingen forudset det der er kommet til at ske. Jeg tænker, at hvis vi går bare et par måneder tilbage, så havde vi nok alle håbet og troet, at der ville være tilskuere på stadion i øjeblikket. Men det blev ikke endnu, men forhåbentlig bliver det snart, siger Christian.

Når ikke sponsorerne må komme på stadion, så må stadion komme til sponsorerne. Det har i hvert fald ad flere omgange været mantraet for FC Fredericia, der har lavet en række tiltag for at give deres sponsorer noget tilbage.

– Vi har gjort lidt forskellige ting ad flere omgange. Helt tilbage i slutningen af maj havde vi et lokalopgør mod Vejle, hvor vi havde håbet at fylde Monjasa Park med flere tusinde tilskuere. Det kunne så ikke lade sig gøre, så der lavede vi en taske med nogle af vores partnere, hvor der blandt andet var øl, grillpølser og vin i den – og så kørte vores spillere, trænere og administrationen rundt til vores samarbejdspartner, fortæller Christian og fortsætter:

– For en måneds tid siden spillede vi en fredag aften mod Hobro, hvor vi tænkte at vi var nødt til at gøre noget, fordi vi ikke kunne få folk ud til fodbold. Så vi måtte få fodbolden hjem i stuerne. Så der inviterede vi sponsorerne på et VIP-arrangement hjemme ved dem selv, hvor vi sammen med Din Madpartner og Vinoble havde lavet en fredagshygge.

– Sidste weekend lavede vi i samarbejde med Byens Brød, Kaiser Kaffe, Carlsberg og Byens Grønttorv havde vi lavet en morgenpakke, som man kunne hente ved Byens Brød. Så når vi ikke kan se vores sponsorer her, så er det godt at se dem og få en lille snak med dem på andre måder, lyder det fra Christian Holm Johansen, salgsansvarlig hos FC Fredericia.

Selvom de fleste sponsorer nok er meget frustrerede over ikke at kunne komme på stadion, så har det taget godt imod FC Fredericias forsøg på at bringe lidt stemning ud til sponsorerne.

– Meldingen fra sponsorerne er, at det er gode tiltag. Der er mange restriktioner vi skal arbejde indenfor, hvilket vi forsøger så godt vi kan at gøre noget ud fra. Nu her i næste uge har vi skrevet til vores netværksgruppe med 40 virksomheder, der plejer at mødes. Vi laver nogle små grupper i næste uge, hvor de kommer herud på skift og udendørs, hvor vi må samles 10 personer. Så laver vi en walk-and-talk og viser dem det nye Monjasa Park, forklarer Christian.

Spørger man Christian Holm Johansen om hans håb for den kommende tid, så er der ingen tvivl om hans svar: Han vil gerne have folk tilbage på stadion. Stemningen, netværket og det hele.

– Jeg havde håbet på, at der havde været tilskuere og fans nu. Vi savner dem helt vildt. Det gør spillerne også. Hold op hvor havde det været fedt at sende to busser afsted med fans, det havde været fuldstændig fantastisk, siger Christian uden tøven.

– Først og fremmest glæder vi os til, at alle skal ud og se det nye fantastiske Monjasa Park. De er stort set færdige, der mangler lidt stole på den anden side, lidt indretning i kiosker og sådan, men vi glæder os helt enormt til at få folk herud og se det. Vi synes jo selv, at det er blevet fuldstændig fantastisk. Vi synes selv, at det er et Superliga-stadion, selvom jeg godt ved, at Superliga-klubberne ikke synes det, lyder det stolt fra Christian Holm Johansen.

– Så glæder jeg mig til at få vores samarbejdspartnere her ud igen, så de kan møde hinanden og netværke. Jeg savner også alle de almindelige tilskuere. Vi savner alle. Vi glæder os helt vildt til at de alle kommer, forhåbentlig snart. Det kunne være fedt her i maj, hvor vi har fede kampe, at få tilskuere ind. Det vil være en rigtig fed afslutning på en god sæson, siger Christian Holm Johansen, salgsansvarlig i FC Fredericia.

Lige nu spiller FC Fredericia de afgørende kampe i oprykningsspillet, hvor der er Superliga-billetter på spil. I det seneste opgør mod topholdet fra Viborg FF måtte FC Fredericia dog erkende, at der er lige et niveau mere før de kan spille med mod de aller bedste. Men kampene i oprykningsspillet fortsætter – og som det så ofte hedder sig, så er intet slut før den fede dame har sunget.

0 0 stemmer
Artikel Rating
Følg
Notikation om
guest
1 Kommentar
Ældste
Nyeste Mest bedømte
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
hans thomassen
hans thomassen
00:18 - 18. april 2021 00:18

Det er jo fint der bliver gjort en masse for dem der har de sponsorede fribilletter.
Flere tusinde tilskuerer til en Vejle kamp, er vist også længe siden?
Der kommer alt for lidt tilskuerer til holdet hjemmekampe.
Jeg så hellere at man gjorde nogle tiltag for at få flere tilskuere til FC Fredericias kampe.
Hvorfor laver man ikke lidt fest og god stemning til de almindelige kampe.
Ja det er et fantastisk flot stadion -. men det er sjældent der er mere end 800 tilskuerere og mange af disse kommer ind på sponsorede fribilletter.
Prøv nu at lave nogle tiltag for flere tilskuerer.??