Forside Danmark Esport: Audi og RFRSH Entertainment indgår global strategisk aftale

Esport: Audi og RFRSH Entertainment indgår global strategisk aftale

DEL
Audi og Enrique "xPeke" Cedeño Martínez – Co-Founder af Origen (kredit RFRSH Entertainment)
Audi og Origen-holdet. (kredit RFRSH Entertainment

RFRSH Entertainment indgår et flerårigt internationalt strategisk samarbejde med udgangspunkt i League of Legends-holdet Origen og en række nye, endnu ikke offentliggjorte globale initiativer indenfor esport og digital underholdning.

Da Audi i 2017 indgik aftale med Astralis om eksponering på spillertrøjen, gav det genlyd i det meste af esportens verden. Det var første gang, et af de helt store internationale brands uden naturlig tilknytning engagerede sig i esporten, og det viste, at Audi har ambitioner om at bidrage positivt til den globale esportsscene.

Nu gør ét af verdens førende bilmærker det igen, og igen er udgangspunktet Danmark, hvor RFRSH Entertainment med BLAST Pro Series, Astralis og Origen allerede nu har markeret sig som nogle af de mest innovative i verden på deres felt, og hvorfra flere nye globale initiativer vil blive lanceret over de kommende måneder.

Jakob Lund Kristensen, co-founder af RFRSH Entertainment, fortæller:

– Det siger sig selv, at økonomien i partnerskabs-aftaler er vigtig, og den er da også så rigeligt på plads i vores aftale med Audi. Når man som RFRSH Entertainment ønsker at indtage en endnu mere markant position på den globale scene, er det dog lige så vigtigt at arbejde med partnere, der som os ønsker at udvikle og tænke nyt. Her har Audi Danmark tidligere vist, de både tør og kan bidrage til esportens udvikling, og med den nye aftale tager vi nogle markante skridt mod de ambitioner, fortæller Jakob Lund Kristensen.

– Aftalen står på flere ben, hvoraf aftalen med Origen i første omgang er udgangspunktet. Der er ikke mange danskere udenfor League of Legends, der endnu kender så meget til Origen, men det er et af de allerstærkeste internationale brands i spillet, og med mange millioner Origen-fans og mere end 200 millioner seere til seneste finale i LoL verdensmesterskaberne kan man roligt sige, det er et sponsorat, der vil generere massiv global opmærksomhed.

– Det er ekstremt positivt, at vi allerede inden vi har spillet første kamp med Origen kan offentliggøre en så markant samarbejdsaftale. Allerede til sæsondebuten i Berlin d. 18. januar vil Audi være en del af vores set-up, og i løbet af foråret kommer mere til.

– Audi har allerede via Astralis-aftalen demonstreret deres fremsynethed, og vi glæder os voldsomt til at folde den nye, globale aftale helt ud over den kommende tid. Vi har flere konkrete tiltag på vej, der vil styrke vores placering internationalt inden for esport og digital underholdning, lover Jakob Lund Kristensen.

Markant økonomisk og strategisk værdi

Hos Audi Danmark, som er en bærende partner i aftalen, glæder man sig også over at kunne offentliggøre første del af det strategiske samarbejde. Morten Friis-Olsen, Head of Marketing hos Audi Danmark fortæller:

 – Aftalen med RFRSH Entertainment omkring Origen og de kommende tiltag er et vigtigt strategisk skridt for Audi både i Danmark og internationalt. Da vi indgik aftalen med Astralis, var det én af de første af sin slags i esport, og det samme er tilfældet med vores nye partnerskab. Vi tog de første skridt med Astralis, nu intensiverer vi engagementet og knytter os endnu tættere til esport, lyder det fra Morten Friis-Olsen.

– Med Origen kan vi etablere en naturlig dialog med en yngre målgruppe, der selvfølgelig kender os, men som for manges vedkommende måske endnu har til gode at lære os rigtigt at kende. Det giver vi dem mulighed for nu, men vi ønsker først og fremmest at være en aktiv og attraktiv del af en innovativ verden eksponeret i fantastiske oplevelser.

– RFRSH bryder jævnligt konventionerne inden for digital underholdning og er nytænkende og innovative i alt, hvad de gør. Når de taler om performance-optimering og deres hold og spillere som rollemodeller i forhold til livsstil og nytænkning, matcher det vores brand DNA og den fortælling, vi ønsker at koble til Audi. Derfor er vi glade for denne aftale, som har både national og international appeal og reach, og partnerskabet bliver således et vigtigt element i forhold til måden, Audi opfattes på i dag og i særdeleshed fremover, konstaterer Morten Friis-Olsen.

Aftalen er flerårig og af markant direkte økonomisk værdi. Det er aftalt parterne imellem, at der ikke kommenteres yderligere på økonomien i aftalen.

https://www.laterrazza.dk/
Klik på annoncen og se mere
DEL