1. januar er en af årets helt store dage for McDonald’s. Fredericia AVISEN har talt med franchisetager for restauranterne i Fredericia, Peter Larsen, der fortæller om hvordan dagen forløb.

Mens mange er tømmermændsramte og bliver liggende hjemme, så er det ikke tilfældet når man arbejder for en fastfoodrestaurant som McDonald’s.

Hvert år valfarter folk til McD d. 1. januar for at få noget nemt mad indenbords, og Peter Larsen kan berette om, at 1. januar 2020 har givet fremgang hos hans restauranter.

Franchisetager Peter Larsen på plads i restauranten i Erritsø. Foto: Patrick Viborg Andersen, Fredericia AVISEN

Fredericia AVISEN har talt med Peter Larsen, og vi startede ud med at spørge om hvordan det er at være på arbejde sådan en dag.

“Der er rigtig god stemning og mange på arbejde. Mange kommer med tømmermænd, men så får de en cola og så hjælper det på det. Det er sjovere at være på arbejde, når der er mange,” siger Peter og fortæller, at der er dobbelt så meget bemandning på i forhold til normalt.

Det der bliver solgt rigtig meget af er cheeseburgere. På McDonald’s i Erritsø blev der solgt omkring 1400 cheeseburgere, og den store efterspørgsel er der en særlig grund til.

“Det er et godt og billigt produkt. Til nogle kunder sælger vi omkring 20-30 stykker og så ryger der jo hurtigt mange af sted,” siger Peter og kommer ind på, hvad der ellers bliver solgt meget af:

“Der er ingen tvivl om, at en cola og pommesfritter er en god vare. Især pommesfritter er i høj kurs, da det jo er godt med salt, når man er ramt af tømmermænd,” siger Peter.

McDonald’s på Vejlevej havde travlt d. 1. januar. (Foto: Patrick Viborg Andersen / Fredericia AVISEN)

Hvornår peaker det kundemæssigt d. 1. januar?

“Vi åbner klokken 07:00 og i den første time er der en del gæster, og så dør det lidt hen, men ved 12-tiden kommer der mange og så kommer der for alvor rigtig mange om aftenen,” siger Peter.

Laver I om på nogle procedure, når der er så meget run på?

“Det er samme rutiner som altid. Den eneste forskel er, at vi bare er mange flere til at producere,” forklarer Peter.

Fakta om 1. januar på McDonald’s i Fredericia:

  • Supervisor Rikke-Mai Schønemann ledte slagets gang på begge restauranter i Fredericia
  • I den travleste time kom der 100 biler igennem drive-in
  • Der blev solgt omkring 1400 cheeseburgere på McDonald’s på Strevelinsvej. I forhold til en normal søndag er det ca. en fremgang på 40 %.
  • Restauranterne oplever dobbelt så store ordre d. 1. januar i forhold til normalt.


Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer