I solskin og blæsevejr åbner DLG i dag dørene for deres medarbejdere i det nye domicil lige ud til Lillebælt. Med kornmarken og Den Nye Lillebæltsbro i baghaven er det optimale forhold. Det er også en placering der giver gode strategiske muligheder, selvom det har krævet en større udskiftning i medarbejderstaben.

“Det har været en intens rejse siden vi offentliggjorde det tilbage i efteråret 2017. Vi offentliggjorde, at vi ville forlade København, der har været vores hovedsæde i mange år. Der var selvfølgelig en række årsager til at træffe så vidtrækkende en beslutning for vores selskab. Men vi har naturligvis analyseret på tingene og er kommet frem til at det var den rigtige beslutning for vores selskab”, fortæller Koncernchef i DLG, Kristian Hundebøll, i et interview til Fredericia AVISEN.

Vi vender tilbage til vores rødder i det jyske

Kristian Hundebøll, Koncernchef DLG

Afstand og medarbejderne. Det er 20-25% af medarbejderne der er flyttet med. Hvordan er det at sige farvel til så mange medarbejdere og samtidig skulle rekruttere?

“På den lidt hårde og barske side er det sådan, at vi vidste fra starten da vi annoncerede det her, at vi ville miste en lang række medarbejdere der har fulgt DLG i mange år. Det er den tunge del af øvelsen. Samtidig vil jeg sige, at vi meldte det ud i så god tid, at mange blev hos os og hjalp til i den svære tid – også selvom de vidste at de ikke var med på den lange bane. Det er utroligt fantastisk at se den fleksibilitet”, fortæller Hundebøll og fortsætter: 

“Som tiden har nærmet sig og vi er nået til målstregen, så er der selvfølgelig mange der ikke er her fra København, men samtidig har vi rekrutteret mange gode og dygtige medarbejdere her fra Trekantområdet. Det har været en positiv oplevelse for os, at vi ikke har haft en vakuum på medarbejdersiden. Vi har formået at rekruttere mange dygtige medarbejdere. Vi har fået afbalanceret afgange og tilgange på en måde så vi kunne køre vores forretning og den daglige drift, således at kunderne ikke har mærket til at vi har været i gang med denne store udflytning”.

Hvad betyder det for jer at komme tættere på, blandt andet, det tyske marked?

“Den har to dele. Den har den danske del der betyder, at vi kan lægge mange funktioner sammen inder det samme tag her i Fredericia, funktioner som ellers har ligget spredt rundt om på forskellige lokationer i Danmark. Det gør at vi kan begynde at optimere ved at have tingene under samme tag; kundecenter, administration, logistik, det faglige og det kommercielle. Det gør at vi kommer ud stærkere med en stærkere sammenhængskraft”, fortæller Kristian Hundebøll.

“Den anden del er så, at vores naboland syd for, Tyskland, er det marked hvor vi er størst. 60% af vores omsætning, altså over 30 milliarder kroner, omsætter vi for i Tyskland. Der er vi i gang med at bygge et centralt kontor i Flensborg, der skal huse mange gode tyske kollegaer. Så vi får den her akse, de to F’er, Fredericia og Flensborg, hvor vi vil se den daglige interaktion mellem den danske forretning og det tyske marked. Så alt i alt lover udgangspunktet godt for den fremtidige forretning”, fortsætter Koncernchefen.

Følg
Notikation om
guest
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer