Togtrafikken mellem Aarhus og Fredericia kom flot fra start i januar

Med en kundepunktlighed på 91,5 procent kom den vigtige togstrækning mellem Aarhus og Fredericia godt i gang i januar 2020. Målet er minimum 86,1 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 94,4 og 92 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg er rigtig godt tilfreds med det resultat, vi har leveret på strækningen mellem Aarhus og Fredericia i januar. Særligt det at vi har kørt med en punktlighed på 94,4 i den vigtige morgenmyldretid, hvor mange typisk skal på arbejde og i skole, glæder mig. Der er flere faktorer, der spiller ind på det gode resultat. Januar-vejret har været mildt, og det har også været en periode uden større sporarbejder, og det gør det alt andet lige lettere at køre tog til tiden,” siger Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af punktligheden i togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 97,3 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,1 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Sådan beregner DSB kundepunktligheden
Et tog tæller som forsinket, hvis det ankommer mere end to minutter og 59 sekunder efter planen. Desuden tæller togene med mange kunder i med større vægt, end tog der kører halvtomme ud på de små timer. Endelig tæller et aflyst tog også som et forsinket tog.

Togtrafikken mellem Fredericia og Struer fik en flot start på 2020

I januar måned kørte DSB med en kundepunktlighed på 94,5 på strækningen mellem Fredericia og Struer. Målet er minimum 86,1 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 95,4 og 91 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg er rigtig godt tilfreds med det resultat, vi har leveret på strækningen mellem Fredericia og Struer i januar. Der er flere faktorer, der spiller ind på det gode resultat. Januar-vejret har været mildt, og det har også været en periode uden større sporarbejder, og det gør det alt andet lige lettere at køre tog til tiden,” siger Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af punktligheden i togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 98,5 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,1 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse

Flot start for togtrafikken mellem Vejle og Kolding i 2020

Med en kundepunktlighed på 89,3 procent i januar kom togtrafikken mellem Vejle og Kolding godt i gang i januar i 2020. Målet er en punktlighed på minimum 86,1 procent. I morgen- og eftermiddagsmyldretiden endte punktligheden på henholdsvis 90,4 og 91,2 procent.

Informationschef i DSB, Tony Bispeskov, siger:

”Jeg synes, at det er et tilfredsstillende produkt, vi leverer til vores kunder på strækningen mellem Kolding og Vejle i januar. Særligt glæder det mig, at vi både i morgen- og eftermiddagsmyldretiden har kørt med en punktlighed på over 90 procent. Der er flere faktorer, der spiller ind og giver det gode resultat. Januar måneds vejr har været mildt, og der har ikke været større sporarbejder i perioden, og det gør det alt andet lige lettere at køre tog til tiden,” siger Tony Bispeskov.

Operatørpunktligheden, den del af punktligheden i togtrafikken DSB alene har ansvaret for, endte på 97,1 procent, hvilket er noget højere end målet på minimum 94,4 procent.

Forskellen på kundepunktligheden og operatørpunktligheden illustrerer, at størstedelen af forsinkelserne på strækningen kan tilskrives årsager uden for DSB’s indflydelse.

Leave a Reply