Fredericia er ramt af søgeordsfeber, de to sidste dage har stået på kursusvirksomhed på Rådhuspladsen. Googles karavane er i gang med at lære fredericianerne om succes online.

Vi møder Thomas Steffesen, som er deltager i det store mobile mødelokale, der er rullet ind på Rådhuspladsen. Google er danskernes fortrukne søgemaskine og formålet er at få nogle stærke værktøjer, så de lokale virksomheder får bedre muligheder online.

Thomas Steffesen har firmaet LOCCO. Her sælger han modulopbyggede tavler til flere formål, en af grundende til, at han er her er på succes online, er for at blive klogere på mulighederne, der er i Googles værktøjer.

Google på besøg i Fæstningsbyen. Foto: Thomas Lægaard, Fredericia AVISEN

“Jeg er her for at få noget viden til at håndtere Google og Facebook, samt se hvordan vi optimerer vores hjemmesider. De værktøjer vi får her er bestemt nogle af de områder, vi arbejder med til dagligt i vores virksomhed, når det kommer til markedsføring”, siger Thomas.

Thomas hilser det velkommen, at den store søgemaskine ikke kun findes i cyperspace og i dag er kommet levende til live på Rådhuspladsen.

“Det giver nogle andre muligheder, at Google er her i en fysisk form, man kan jo stille nogle personlige spørgsmål her. Det er en god måde at få feedback på. Jeg har personligt lært om, hvor det er, at vi skal bruge vores kræfter henne. Hvor vi skal sætte ind, om det er noget, vi selv skal gå i dybden med om man skal have et eksternt firma eller en person ansat til den digitale markedsføring? Det er meget kompliceret og man skal vide meget om det for at komme i dybden, det er ikke nok at vide 50 procent, man skal vide det hele for at få et resultat”, siger Thomas.

Undervisningsformen har været god i følge Thomas og man har selv kunnet vælge moduler til og fra: “Det har været en stor fordel, at man selv kunne vælge hvilke områder, man ønskede at vide mere om, eller hvad der er relevant for virksomheden”.

Google Succes Online står på Rådhuspladsen. Foto: Andreas Dyhrberg Andreassen, Fredericia AVISEN.

Hvordan er det at sidde til skue i vinduer på rådhuspladsen?

“Jeg synes faktisk, at det er et frisk initiativ, det er en god måde for Google at komme rundt i landet på. Det har været ganske godt og i den grad noget jeg vil deltage i igen. Der er kommet flere byggesten på forholdet til Google og det er vigtigt at sige, at man bliver ikke verdensmester på to dage her, men man får et bredere kendskab, så man kan gå mere i dybden med et par ting. Nøglen for os i vores firma er at slå hovedet på sømmet, og sige, at vi skal klare det selv, eller outsource den digitale markedsføring”, afslutter Thomas.

https://www.facebook.com/menyfredericia/